Daniel Băluță, primarul Sectorului 4: Construim cea mai modernă pasarelă pietonală din Capitală

Daniel Băluță , primarul Sectorului 4
Daniel Băluță , primarul Sectorului 4

Urmare a unui parteneriat între Sectorul 4 al Municipiului București și orașul Popești-Leordeni, în zona de Sud a Capitalei se construiește cea mai modernă pasarelă destinată pietonilor.

Amplasată pe trei terenuri, dintre care două aparținând domeniului public al Sectorului 4 și orașului Popești-Leordeni, iar altul, aflat în administrarea Metrorex S.A., pasarelă Popești Vest va deservi zona de sud a Capitalei și va face legătura între Sectorul 4 și Popești-Leordeni.

Cu o suprafață construită de 192 mp și un regim de înălțime de P+2E, noua structură va fi compusă din 3 părți principale: două turnuri verticale de circulație, (unul construit în Sectorul 4, iar celălalt în Popești-Leordeni) și dintr-un pasaj orizontal cu o lungime de 65 de metri, care va trece peste liniile de metrou, aflate la suprafață. Totodată, zona centrală a construcției va fi susținută de doi stâlpi intermediari din beton armat, iar pentru rezistența structurii, s-au executat piloți forați la o adâncime de 14 metri, lucrul acesta însemnând că pasarela are o fundație foarte solidă în pământ.

Pasarela va asigura legătura locuitorilor cartierelor rezidențiale din zonă de sud către stațiile mijloacelor de transport în comun de pe Șoseaua Berceni. Astfel, între 8.000 și 12.000 de locuitori ai Sectorului 4 și ai orașului Popești-Leordeni vor putea tranzita zilnic pasajul, scurtând timpul de deplasare de la domiciliu până la stația de metrou, de la 15-20 de minute la mai puțin de 5 minute.

În paralel, UAT-ul Popești-Leordeni va amenaja în vecinătatea pasarelei, o parcare de aproximativ 600 de locuri. Astfel, cei care până acum veneau cu mașina pe Șoseaua Berceni pentru a ajunge la stația de metrou, vor putea să-și lase autoturismele în noua parcare din Popești, ceea ce înseamnă o reducere semnificativă a valorilor de trafic de pe Șoseaua Berceni.

Accesul pietonilor pe pasarelă va fi permis pe la parterul celor două turnuri, dotate cu scări fixe și lifturi, iar circulația propriu-zisă se va face la etajul al doilea. Primul etaj al construcției va fi destinat zonei tehnice.

Structura este prevăzută cu o serie de elemente speciale la interior. Mai exact, balustradă metalică, semnalistică destinată transportului de biciclete, benzi ceramice de direcționare a persoanelor cu deficiențe de vedere, suprafețe și pardoseli anti-derapante, toate aceastea pentru buna desfășurare a circulației în condiții de maximă siguranță.

Cât privește aspectul exterior al clădirii, acesta se încadrează în specificul urban al zonei cu o arhitecturală contemporană. Pasarela va fi realizată dintr-o structură metalică, cu fațade longitudinale din panouri vitrate mari din tâmplărie tip perete cortină, cu geam duplex securizat.

Pentru siguranța pietonilor, clădirea va fi echipată cu sistem de supraveghere internă, racordat la dispecerat.

Lucrările au început în luna mai a acestui an și au un termen de execuție de 90 de zile. Valoarea investitiei este de 6.166.353,62 lei fără TVA, dintre care un procent de 80% va fi asigurat din bugetul local al orasului Popesti Leordeni, restul de 20% de către Primaria Sectorului 4.

“Asocierea pe care o avem cu vecinii noștri din Popești-Leordeni, cu sprijinul nemijlocit al Metrorex și al Ministerului Transporturilor este un lucru unic în istoria Bucureștiului. Capitala și UAT-urile din jurul lui fac parte dintr-o zonă metropolitană, iar flexibilitatea pe care legislația trebuie să o aibă în acest moment trebuie să fie una corespunzătoare.

Vorbim despre un obiectiv extrem de important atât pentru locuitorii din Sectorul 4, cât și pentru cei din Popești Leordeni, oameni care vor economisi 15-20 de minute din viața lor, pe de o parte și vor afecta și viața celorlalți participanți la trafic, pentru că indicii de trafic vor scădea.

Este important pentru toți să dezvoltăm această zonă, care de-a lungul timpului nu a beneficiat de atenția și de investițiile pe care le merită. Mai ales în condițiile în care, alături de Șoseaua Berceni, care a fost lărgită de la două la patru benzi, undeva în primăvara va începe în mod clar și construcția unei noi linii de metrou, care va veni în sprijinul nostru al tuturor.

Viața oamenilor trebuie să fie din ce mai bună, mediul trebuie să fie din ce în ce mai protejat, pentru că odată cu aceste investiții a scăzut în mod exponențial și nivelul de poluare pe această zonă a Bucureștiului.” a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

Aceasta nu este singura investiție derulată de Primăria Sectorului 4 în zona de Sud a Capitalei

Anul trecut, Primăria a finalizat lucrările de lărgire a Șoselei Berceni, între Apărătorii Patriei și Șoseaua de Centură, de la o bandă la două benzi pe sens, pe o lungime de 4, 5 kilometri.

Modernizarea Șoselei Berceni nu a însemnat doar lărgirea arterei de cirulație, ci și lucrări neapărat necesare, ce nu au mai fost efectuate niciodată în această zonă. Mai exact, a fost înlocuit întregul sistem de canalizare, rețelele de utilități au fost relocate în subteran, a fost extinsă rețeaua de iluminat până la Șoseaua de Centură cu soluții de tip Led.

Mai mult, problema lipsei locurilor de parcare a fost complet eliminată. Pentru aceasta, la stațiile de metrou IMGB, Apărătorii Patriei, Piața Sudului și pe toată Șoseaua Berceni au fost amenajate peste 1.500 de locuri de parcare de tip park&ride.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel