Cum se formează o stea. Telescopul spațial James Webb a surprins detalii incredibile: Așa arătau Soarele și Sistemul nostru Solar la începuturi / foto

Foto cu caracter ilustrativ: Unsplash

JWST a surprins nașterea unei stele care își începe viața în mijlocul unei „clepsidre“ de praf.

Telescopul spațial James Webb a dezvăluit miercuri cea mai recentă imagine a maiestății cerești, o clepsidră de praf portocaliu și albastru fiind ejectată dintr-o stea care se formează.

Norii colorați sunt vizibili doar în lumină infraroșu, așa că nu au fost văzuți niciodată înainte de a fi capturați de Camera Webb în infraroșu apropiat (NIRCam), au declarat NASA și Agenția Spațială Europeană într-un comunicat.

Steaua foarte tânără, cunoscută sub numele de protostar L1527, este ascunsă în spatele unui disc rotativ de gaz din zona gâtului clepsidrei.

Cu toate acestea, lumina se revarsă în cele două părți discului, luminând norii în formă de clepsidră.

Norii sunt creați de materialul ejectat de stea care se ciocnește de materia înconjurătoare, se arată în comunicat. Praful este cel mai subțire în secțiunile albastre și cel mai gros în cele portocalii.

Protosteaua, care are doar 100.000 de ani și se află în stadiul cel mai timpuriu al formării stelelor, nu este încă capabilă să-și genereze propria energie.

CITEȘTE ȘI  -  Oamenii de știință au descoperit o „structură extragalactică” misterioasă și masivă în spatele Căii Lactee. Ce se află în „zona de evitare”

Așa arăta Sistemul Solar la începuturi

Discul negru, care are aproximativ dimensiunea sistemului nostru solar, va alimenta protosteaua cu material până când va atinge în cele din urmă „pragul pentru ca fuziunea nucleară să înceapă”, se spune în declarație.

„În cele din urmă, această vizualizare a L1527 oferă o fereastră către cum arătau Soarele și Sistemul nostru Solar la începuturi”, a adăugat acesta.

Protosteaua este situată în norul molecular Taur, o pepinieră stelară pentru sute de stele aproape formate la aproximativ 430 de ani lumină de Pământ.

Operațional din iulie, Webb este cel mai puternic telescop spațial construit vreodată și a lansat deja o serie de imagini uluitoare și informații extrem de valoroase.

Unul dintre obiectivele principale ale telescopului de 10 miliarde de dolari este studierea ciclului de viață al stelelor. O altă zon de interes a telescopului sunt exoplanetele, planete din afara Sistemului Solar al Pământului, conform Science Alert.