Contractul de 1,3 miliarde euro pentru metroul din Cluj-Napoca, scos la licitație

Fotografie creată de Czapp Árpád, de la Pexels
Fotografie creată de Czapp Árpád, de la Pexels

Cluj-Napoca a scos la licitație proiectul de metrou. Acesta are o valoare de 6,66 miliarde de lei (1,3 miliarde euro).

Proiectul va primi o finanțare de 300 de milioane de euro din PNRR și s-ar întinde pe o durată de 10 ani.

„Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferentă obiectivului de investiție MAGISTRALA I DE METROU CLUJ, ceea ce va permite punerea în funcțiune după executare. tuturor lucrărilor și dotarea completă.

Lucrările aferente obiectivului de investiție MAGISTRALA I DE METROU CLUJ constau în proiectarea și execuția lucrărilor în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare. MAGISTRALA I DE METROU CLUJ este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” și de cale ferată, cu o capacitate de transport nominală/maximă la interval de 90sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens)”, este descrierea doritei.

VIDEO

Cele mai frumoase stații de metrou din lume se află în...MOSCOVA

Când metroul din Moscova a fost anunțat pentru prima dată în anii 1930, locuitorii orașului au fost imediat fascinați de felul în care ar putea arăta. Schițele stațiilor au fost afișate în vitrinele magazinelor de-a lungul străzii animate Tverskaya, alimentând curiozitatea moscoviților față de noua rețea subterană, relatează CNN. 

Ceea ce au primit locuitorii Moscovei a fost un labirint de stații subterane, fiecare stație îmbrățișând propriul stil arhitectural. Unele locații au celebrat marele trecut baroc al Rusiei, în timp ce altele au adoptat estetica Art Deco atunci contemporană. În cele opt decenii de la deschidere, sistemul de metrou sa extins pentru a cuprinde peste 200 de stații și stiluri mai noi.

Navetiștii ocupați de astăzi acordă puțină atenție picturilor murale sau mozaicurilor vibrante ale metroului. Dar istoricul de arhitectură Nikolai Vassiliev speră să reaprindă interesul pentru proiectele sistemului, odată cu lansarea Hărții de arhitectură și design a metroului din Moscova. Harta, pe care Vassiliev a realizat-o, evidențiază o serie de locuri cheie.

„Astăzi, în mare parte, percepem o anumită semnificație artistică și ideologică (în stații), dar în (anii) 1930, era mai important să rezolvăm problemele de transport de capital sovietic”, a spus el într-un interviu.

Omul din spatele metroului din Moscova a fost politicianul sovietic Lazăr Kaganovici, un stalinist convins mai bine cunoscut pentru rolul său în foametea care a devastat Ucraina cu doar câțiva ani în urmă. Viziunea sa a dus atât la un sistem eficient de metrou, care transporta cetățenii prin oraș, cât și la o serie de stații care creau o „viziune a anilor 1930... precum importanța anumitor cartiere și direcții de dezvoltare”, potrivit lui Vassiliev. Vezi fotografiile cu metroul din Moscova  AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel