Mark Zuckerberg a anunțat, încă de la începutul lunii august, că serviciul de paywall a început să fie testat. Utilizatorii urmăresc cel puțin una dintre publicațiile intrate în probă, vor avea posibilitatea de a vedea schimbările în perioada următoare.
Acest serviciu propune ca ceea ce va fi postat de publisheri pe Facebook să devină disponibil doar contra cost. Atfel, utilizatori vor plăti un abonament prin care vor avea acces la știrile publicațiilor care se folosesc de rețeaua de socializare pentru a le promova, contra unei anumite sume de bani.
Mark Zuckerberg a mai anunțat că, momentan, rețeaua de socializare nu solicită bani publicațiilor din costul abonamentelor. Astfel au fost anunțate două tipuri de abonamente: opțiunea de a oferi gratuit utilizatorilor 10 articole pe lună, fie primele 10, fie oricare 10 materiale pe care le va decide fiecare publisher în parte, iar publicația va fi cea care va stabili costul abonamentului și va fi cea care va procesa plata.
În prezent, în faza de testare sunt următoarele publicații internaționale: The Economist, The Baltimore Sun, The Telegraph, The Los Angeles Times și Hearst şi La Repubblica.
[citeste si]
Publicațiile își vor crește profitul în urma acestui propus de Zuckerberg. aywall-ul care va exista pe Facebook va permite accesul pe site şi viceversa. Astfel, paywall-ul de pe site va trimite utilizatorul pe Facebook, iar veniturile lui Mark Zuckerberg se vor mări.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu