Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

EXCLUSIV  Condusul pe caniculă, erori şi riscuri. Titi Aur demontează un mit: Legendă! Am făcut teste

Deplasarea pe vreme caniculară reprezintă o serie de riscuri atât pentru șoferi cât și pentru pietoni. Pilotul de raliuri și expert în conducere defensivă Titi Aur a explicat, în exclusivitate pentru cititorii DC News, care sunt riscurile deplasării pe vreme caniculară cât și măsurile care pot fi luate pentru a nu avea probleme sau situații neplăcute.

"Carosabilul este și el afectat de aceste temperaturi ridicate. Acest lucru coroborat cu anvelope de slabă calitate, ieftine, reșapate sau neadaptate sezonului pot crea probleme mari conducătorului auto. În primul rând să începem cu carosabilul. Acesta se supraîncălzește și se înmoaie. Dacă vorbim de asfalt nou turnat acesta are pe el acel strat de bitum care se prinde de anvelopă și îi scade aderența. Dacă vorbim de asfalt mai poros acesta are o aderență mai bună, dar crește temperatura anvelopei.

Dacă folosim anvelope de iarnă, pe principiul că oricum sunt tocite și până la iarnă îmi iau altele, există alt risc. Anvelopele de iarnă sunt concepute să se încălzească mai repede pentru a avea aderență. Dacă rulăm cu viteze mari, în stil sportiv există riscul ca acestea să nu mai aibă proprietățile necesare și să se înmoaie, să se exfolieze și să nu mai aibă aderența necesară. Un test de frânare pe carosabil încins după cei ai rulat câteva zeci de kilometri, la viteză mare o să surprindă pe toată lumea. Distanța de frânare se mărește considerabil din cauza faptului că anvelopa nu mai are aderența necesară", a spus Titi Aur.

 

Legenda cu azotul în anvelope

 

"Povestea cu azotul în anvelope este o legendă. Am făcut și noi teste, chiar în regim de curse și diferența între anvelope umflate cu aer față de anvelope umflate cu azot este insesizabilă. Singura diferență este la presiune pentru că particulele de azot sunt mai mari față de particulele de aer. Dacă există un por, particulele de aer trec mai ușor față de cele de azot. Fiecare șofer trebuie să facă periodic, înainte de a se urca la volan o inspecție vizuală a anvelopelor și să verifice presiunea în pneuri. Un cauciuc slab va duce la o creștere a temperaturii în anvelopă, datorită frecării și datorită rulării la viteze mari. Acest lucru se răsfrânge asupra sistemului de frânare.

Aici intervin alte aspecte. Dacă avem un stil sportiv, agresiv pe frânare, cu urcare și coborâre pe pante toate componentele sistemului de frânare se încing. Dacă vorbim de plăcuțe de frână de serie, cum au majoritatea conducătorilor auto, pentru a funcționa corespunzător ele trebuie să se încălzească, dar până la un punct. Dacă se încing prea mult acestea îi pierd proprietățile și implicit nu mai au efect. Mai mult lichidul de frână preia temperatura din etrieri și își pierde proprietatea. De asemenea diferențialul se încinge și există riscul gripării", a mai spus pilotul de curse.   

"Recomand tuturor să își planifice din timp călătoria ținând cont de condițiile meteo. De asemenea să ruleze cu o viteză care să le permită oprirea în siguranță și să mărească numărul de opriri pentru a permite mașinii să se răcească", a conchis Titi Aur.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.23
YesMy