Conducerea Maternităţii Giuleşti, suspendată

[] []

19 aug 2010 / 00:46
Salveaza PDF Comentarii
smurd
smurd

Primarul general al Capialei, Sorin Oprescu, a dispus suspendarea întregii echipe de conducere de la Maternitatea Giuleşti, până la finalizarea achetei care se desfăşoară în urma În funcţia de director al maternităţii a fost numită Victoria Nicolau, medic primar anestezist, informează Mediafax.

Ministrul Sănătăţii, Cseke Attila, a cerut, miercuri, primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, demiterea echipei manageriale a Spitalului Clinic de Obstetrică-Ginecologie "Panait Sârbu" din Bucureşti, în urma rezultatelor preliminare ale anchetei.

După solicitarea lui Cseke Attila, viceprimarul Capitalei Victor Iovici a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX că a fost luată în calcul încă de marţi demiterea echipei manageriale de la Maternitatea Giuleşti, însă contractul este încheiat cu Ministerul Sănătăţii, astfel că municipalitatea nu poate să facă demiteri la Maternitatea Giuleşti.

La rândul lui, directorul Administraţiei Spitalelor Bucureşti, Marius Savu, a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX că Municipalitatea ia în calcul recomandarea ministrului Sănătăţii privind demiterea conducerii Maternităţii Giuleşti, dar aşteaptă finalizarea anchetei, acest lucru putând avea loc în zilele următoare.

În acest context, MS a făcut mai multe precizări.

Managerul Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie "Panait Sârbu" din Bucureşti, Bogdan Marinescu, a încheiat cu ministrul Sănătăţii contractul de management nr. 243 din 14 decembrie 2006.

Contractul a avut o valabilitate de trei ani şi a expirat în 14 decembrie 2009, după cum se arată într-un comunicat de presă dat publicităţii de Ministerul Sănătăţii.

Ulterior acestei date, conform legislaţiei prin care, printr-un proiect pilot, o serie de spitale se transferau, către Primăria Capitalei, la solicitarea Administraţiei Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti, ministrul Sănătăţii l-a numit interimar, în continuare, tot pe Bogdan Marinescu.

Conform art. 178 alin. (3) din Legea 95/2006 şi a noii legislaţii privind descentralizarea, respectiv Ordonanţa nr. 48/2010, de la data transferului managementului asistenţei medicale către autorităţile administraţiei publice locale, actul administrativ cu caracter individual de numire al managerului interimar şi al comitetului director interimar, emis anterior acestei proceduri, respectiv ordinul ministrului sănătăţii, a devenit caduc. Astfel, persoana care are atribuţii legale privind numirea managerului interimar este primarul unităţii administrativ-teritoriale, primarul general al municipiului Bucureşti sau preşedintele consiliului judeţean, după caz.

"Competenţele Ministerului Sănătăţii în materia numirii, respectiv eliberarea din funcţie a managerului spitalului public, inclusiv a managerului interimar şi a comitetului director interimar au încetat prin efectul legii", a se arată în comunicatul MS.

În 8 iulie, Ministerul Sănătăţii a notificat Prefectura Capitalei şi direcţiile de sănătate publică cu privire la aceste noi prevederi şi atribuţii ce revin fiecărei instituţii, respectiv accea de a numi manageri interimari şi comitete directoare interimare.

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.27