Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) dezminte informațiile potrivit cărora s-a cheltuit un miliard de euro pentru întreţinerea drumurilor pe timp de vară şi iarnă, fără niciun rezultat. CNADNR susține că, până acum, s-au cheltuit pentru astfel de lucrări doar 25% din suma respectivă, care reprezintă contracte încheiate pe patru ani, începând din 2008.
"În 2008 am încheiat acordul-cadru cu mai multe firme pentru întreţinerea drumurilor pe timp de iarnă şi de vară. Până la sfârşitul lui 2010 am cheltuit 235 milioane euro, apoi s-au mai alocat 94 milioane euro, din care am cheltuit până la 31 decembrie 2011 doar 19,5 milioane euro", a declarat vineri directorul de întreţinere al CNADNR, Cristian Andrei.
Contractele aflate în derulare au fost prelungite de CNADNR până la 31 martie, deoarece nu s-au incheiat noi contracte.
Potrivit situației prezentate de CNADNR, DRDP Cluj a încheiat, în 2008, contracte în valoare de 374 milioane lei şi au fost împărţite de cu cinci consorţii din care fac parte firme ca Spedition UMB, Tehnostrade, Han Grup, Ritorsa Trans, Loial Impex şi Euroconstruct Trading '98, precum şi de o firmă - Diferit SRL, în timp ce DRDP Bucureşti a avut contracte cu șase firme, respectiv Argecom, Delta ACM 93, Euroconstruct, Romstrade, Tel Drum şi PA&,valoarea contractelor însumând 996,85 de milioane de lei, fără TVA.
Direcţia de drumuri Braşov a avut contracte de 814,12 milioane lei, fără TVA, cu firma Comtram şi alte trei consorţii - Vectra Service/Consal, Spedition UMB/Tehnostrade şi Valdek Impex/Vectra Service/International Spafva, iar direcţia Craiova cu patru consorţii din care fac parte firme precum Romprest, Colas Drumuri, Prima Guard Security Fire, Delta ACM 93, Gecor, Straco Grup şi Argecom, valoarea totală a contractelor fiind de 500 milioane lei.
Citește și:
Un miliard de euro pentru o deszăpezire eșuată
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu