CNA interzice două spoturi publicitare

Spoturile Altex care conţin sloganul "Cel mai mic preţ din România", dar şi cele Media Galaxy, cu menţinea "Cea mai variată gamă de produse, online şi offline", au fost interzise de către CNA, potrivit unei decizii luate în şedinţa din 9 iunie şi rediscutate în şedinţa de marţi, 14 iunie.

Membrii au rediscutat cazul, la soliciarea Dorinei Rusu, însă propunerea de revocare a deciziei de intrare în legalitate a fost respinsă. Decizia rămâne "în picioare" şi va fi trimisă televiziunilor, scrie Agerpres.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a votat în şedinţa anterioară (joi, 9 iunie) o decizie de intrare în legalitate (interzicerea difuzării în forma sancţionată) pentru spoturile Altex care conţin menţiunea "Cel mai mic preţ din România*" (având titrată pe ecran precizarea "*Dacă găseşti în altă parte mai ieftin, primeşti 2X diferenţa") şi pentru spoturile Media Galaxy, cu menţinea "Cea mai variată gamă de produse, online şi offline*" (cu titrarea textulului "*Pentru categoriile electrocasnice, electronice, IT şi multimedia, listate în stoc propriu").

Însă, decizia de intrare în legalitate nu a fost trimisă atunci televiziunilor fiindcă Dorina Rusu a solicitat Consiliului rediscutarea subiectului şi a deciziei votate, în cadrul următoarei şedinţe publice. Membrul CNA a considerat că ar fi trebuit să se cunoască toate detaliile privind acestă speţă. "Nu consider că am votat având toate detaliile", a declarat aceasta în şedinţa din 9 iunie, după ce a votat în favoarea deciziei de intrare în legalitate.

[citeste si]

Astfel, CNA a rediscutat marţi, 14 iunie, rapoartele de monitorizare; a ascultat din nou punctul de vedere al avocaţilor Altex şi Media Galaxy şi pe cel al reprezentantului RAC (Consiliul Român pentru Publicitate), Laura Frunzeti.

"Din punctul meu de vedere, am luat o decizie superficială. Am vrut să mai studiez materialele. Şi am mers şi prin magazine în weekend şi acum pot lua o decizie mai întemeiată", a declarat Dorina Rusu, motivându-şi solicitarea de rediscutare.

În cadrul discuţiilor, reprezentantul Altex a spus că a aflat despre faptul că Radu Herjeu a căutat pe internet în timpul şedinţei de joi preţul pentru un anumit produs (frigider Beko) şi, potrivit informţiilor găsite, în alte magazine produsul avea un preţ mai mic decât la Altex.

"Am ajustat preţurile în ziua respectivă, după ce am auzit ca aţi căutat preţul şi că aţi găsit în alte părţi mai ieftin", a declarat avocata Altex.

Radu Herjeu a spus că a verificat apoi şi alte produse, rezultatul fiind acelaşi.

"În secunda respectivă nu aveaţi cel mai mic preţ din România. Deci spotul difuzat atunci era înşelător. 'Cel mai mic preţ din România' nu înseamna 'o să fac preţul mai mic, dacă descoperi tu în alta parte mai ieftin'. Ca să fie corect, în momentul în care va eu spotul, preţul trebuie să fie cel mai mic", a declarat Radu Herjeu în şedinţa de marţi.

Pe de altă parte, cele două avocate (din partea Altex şi Media Galaxy) prezente la discuţie, au susţinut că "strategia companiei (Altex, n.r.) e să practice cele mai mici preţuri, nu să păcălească consumatorul", precizând că în momentul în care preţul unui produs este format, este oferit cel mai mic preţ.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel