EXCLUSIV  Circulația trotinetelor. Ciocan, semnal de alarmă: Ne OPUNEM FERM. Risc suplimentar de accidente

Trotineta - imagine cu rol ilustrativ
Trotineta - imagine cu rol ilustrativ

Comisarul Christian Ciocan, director de comunicare al Federaţiei Sindicatelor Democrate ale Poliţiştilor din România, a vorbit, în exclusivitate pentru DC News, despre propunerile în ceea ce privește circulația trotinetelor pe drumurile publice.

"Bucureștiul înregistrează un număr mare de accidente în care sunt implicate trotinete. Este a patra cauză a accidentelor de circulație, în general vorbind, nu numai la București. În aceste condiții, se face o propunere de modificare legislativă. Propunerile sunt mai multe precum purtarea căștii, dotarea corespunzătoare a trotinetelor, cu mijloace de semnalizare, reflectorizante. În ceea ce privește vârsta, s-au propus mai multe, 12 ani, 14 ani, 16 ani și așa mai departe", a declarat Christian Ciocan, în exclusivitate pentru DC News.

Urmarea unor cursuri de pregătire

"Noi am spus așa, singurii care nu urmează cursurile de pregătire pentru obținerea unui atestat în conducerea unui mobil, unui vehicul, sunt pietonii pentru că ei sunt înzestrați de la Dumnezeu cu mers biped. Toți ceilalți, considerăm că este oportun să facă un curs de pregătire, pentru că dacă vrei să conduci un mijloc de transport cu o viteză pe care colegii noștri o propuneau de până la 25 de km/h, dacă te deplasezi cu un vehicul, trebuie să respecți aceleași reguli de circulație pe care le respectă și ceilalți participanți la trafic precum bicicliștii, motocicliștii, autoturismele, conducătorii de camioane etc. Ori, dacă nu ai nicio formă de pregătire, nu cunoști aceste reguli de expunere asupra unor accidente", a adăugat comisarul.

Trotinetele să NU circule pe partea carosabilă. ”NE OPUNEM”

"Ne opunem ca trotinetele să circule pe partea carosabilă pentru că acestea, conform propunerii pe care o fac cei care inițiază acest proiect de modificare legislativă, ar trebui să circule numai pe drumurile care au limitare de viteză până la 50 km/h. Adică te poți trezi că și în București și pe oriunde în localități să circule aceste trotinete pe banda unu, pe banda doi, pe banda trei, acolo unde în localități, limitarea e de 50 km/h. Asta ar expune unor riscuri suplimentare de accidente. Mai mult decât atât, s-a făcut propunerea ca trotinetele să circule numai pe pistele de biciclete și, acolo unde nu sunt piste, să se circule pe partea carosabilă", mai spune el. 

Cum se urmărește viteza trotinetelor. Punem radare pe piste?

"Am pus întrebarea: Cum vom urmări viteza acestor trotinete pe care vreți să o limitați la 25 km/h? Înainte de asta am atras atența că niciun producător nu poate fi obligat să facă trotinete care să circule numai cu 25 km/h. Și atunci vine întrebarea cum le verificăm viteza pentru că viteza este una dintre cauzele producerii de accidente rutiere. E a doua cauză după pietoni. Ce facem, punem aparatele radar pe pistele pentru biciclete?", este una dintre întrebările ridicate de Christian Ciocan.

Toate primăriile din țară trebuie să asigure piste pentru trotinete

"Orice primărie din țara asta, atâta timp cât în trafic se introduc trotinete, trebuie să le creeze piste. Nu putem lăsa trotinetele să circule pe partea carosabilă", a completat. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel