Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a explicat că rolul profesorului va fi la fel de important ca până acum, făcând precizări despre bugetul pentru Educație.
„Rolul profesorului este și va rămâne un rol determinant. Prin noul pachet legislativ, susținem partea de mentorat. Profesorii care dețin gradul 1 ar putea să aibă norma redusă mai mult decât o pot avea acum, de la 18 la 14 ore, astfel încât să-și poată folosi competența, de exemplu, pentru meditații în școală, pentru educație parentală, pentru educație verde, pentru orice au ei competențe. Un număr de ore care va fi plătit în plus față de norma care ar putea fi redusă de la 18 la 14 ore”, a spus Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, marți, în cadrul unui interviu acordat DCNews.
„Susțin propunerea de 15 la sută din bugetul național pentru Educație, deci clar 15 la sută din întreg bugetul țării o să justificăm ca fiind necesar pentru educație”, a spus, ulterior, ministrul Sorin Cîmpeanu.
„Vom avea clarificat și sistemul meditațiilor, care se practică în orice stat al acestei lumi”, a spus Sorin Cîmpeanu. Mai multe, AICI!
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a explicat, la DCNews, ce înseamnă evaluarea standardizată, la ce să se aștepte profesorii, elevi, dar și părinții.
Potrivit ordinului de ministru publicat în Monitorul Oficial pe data de 13 mai, „la nivelul fiecărui judeţ/sector al municipiului Bucureşti, pilotarea evaluării standardizate se va organiza în câte șapte unităţi de învăţământ, incluzând unităţi de învăţământ cu profil pedagogic”.
„Subiectul zilei este evaluarea standardizată. E un subiect ce trenează de cel puțin zece ani în așteptările publice din România”, a spus Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, marți, în cadrul unui interviu acordat DCNews, oferind ulterior zece argumente prin care a explicat importanța evaluării standardizate.
„În primul rând, evaluările standardizate reprezintă un instrument esențial pentru profesori. Sunt și pentru elevi, și pentru părinți, dar sunt esențiale pentru profesori, care își vor putea construi mult mai bine și mult mai eficient planurile de învățare, planuri personalizate pentru fiecare elev în funcție de stadiul în care se află acesta. Un al doilea avantaj este că putem compara rezultatele, pentru că sunt evaluări standardizate. Există acele acuzații de mult timp potrivit cărora nota 10 dintr-un liceu din centrul Bucureștiului înseamnă cu totul și cu totul altceva comparativ cu nota 10 într-un liceu din mediul rural, de exemplu. Vor fi comparații relevante, corecte între rezultate”, a explicat ministrul Sorin Cîmpeanu. Continuarea, AICI!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu