Potrivit unui comunicat al CFR SA, lucrările pentru punere în siguranţă a pragului de fund şi evitarea degradării podului situat pe linia CF Bucureşti - Ploieşti Vest - Câmpina, la km 89+140 (sat Bobolia), se execută în două etape.
Prima etapă presupune elaborarea expertizei şi a proiectului tehnic (pentru ambele etape de lucrări), lucrări de realizare a digului de protecţie de pe malul stâng, din aval spre amonte, şi lucrări de calibrare a albiei şi de deviere a cursului apei pe noua albie. Termenul pentru finalizarea primei etape este luna noiembrie 2018.
Ce prevede cea de-a doua etapă a proiectului
În cea de-a doua etapă se vor executa lucrări de refacere a pragului de fund şi, în funcţie de recomandările expertizei tehnice, alte lucrări pentru punerea în siguranţă a obiectivului. "Menţionăm faptul că lucrările sunt finanţate din fonduri proprii ale companiei, iar valoarea financiară a lucrărilor este de 3,7 milioane lei", precizează compania.
CFR SA reaminteşte că, în urma fenomenelor meteorologice din luna iulie şi a creşterii debitului râului Prahova, a fost afectat pragul de fund al podului, primele măsuri împotriva afuierii (eroziune laterală în malul friabil al unui râu, urmată de o prăbuşire; eroziune accentuată în jurul unui obstacol din albia unui râu, la creşterea vitezei apei - n. r.) fiind luate de companie în cursul săptămânii 23 - 27 iulie 2018, prin protejarea pilelor, afectate de viiturile puternice, cu traverse din beton.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News