Ce speră oamenii de știință să descopere în timpul eclipsei totale de soare

foto: Freepik

Oamenii de știință se pregătesc pentru eclipsa totală de Soare de săptămâna viitoare - ce speră aceștia să afle în timp ce unele părți ale Pământului se vor întuneca temporar?

Șefa adjunctă a NASA, Pam Melroy, spune că aceasta va oferi o oportunitate "complet diferită" de a studia interacțiunea dintre Pământ, Lună și Soare.

Agenția spațială americană și alții își vor concentra o mare parte din activitate pe observarea coroanei, atmosfera exterioară a Soarelui.

În mod normal, aceasta nu poate fi văzută deoarece soarele este prea strălucitor, dar în timpul unei eclipse, haloul alb al coroanei poate fi văzut ieșind din spatele umbrei.

Coroana este de sute de ori mai fierbinte decât suprafața soarelui și se întinde mult în spațiu.

Eclipsa poate să fie sursa vântului solar - un flux de particule încărcate care uneori poate distruge rețelele electrice de pe Pământ și afecta rețelele de comunicații.

"În ceea ce privește valoarea eclipselor totale, știința încă nu poate explica modul în care coroana este încălzită la temperaturi atât de extreme", spune Fred Espenak, astrofizician pensionar al NASA și expert în eclipse.

Oamenii de știință speră să obțină mai multe date despre această enigmă, precum și răspunsuri la alte întrebări - cum ar fi viteza cu care se deplasează particulele atunci când sunt aruncate în spațiu.

Eclipsa va dura aproximativ patru minute și jumătate

Avioanele de cercetare de mare altitudine WB-57 ale NASA vor efectua o serie de experimente.

O aeronavă va folosi o cameră care poate fotografia atât în infraroșu, cât și în lumină vizibilă, pentru a încerca să identifice noi detalii în coroana centrală și inferioară.

Agenția spațială speră că imaginile vor ajuta, de asemenea, la studierea unui inel de praf din jurul Soarelui și, de asemenea, la căutarea asteroizilor care orbitează în apropiere.

Un alt avion va folosi un spectrometru pentru a studia lumina din coroană, sperând să afle mai multe despre temperatura și compoziția chimică a coroanei și a particulelor pe care le emite.

Mii de cetățeni sunt, de asemenea, așteptați să se implice în eclipsa de luni, 8 Aprilie.

De asemenea, sute de baloane meteorologice vor fi lansate de către studenți americani pentru a monitoriza schimbările atmosferice.

Eclipsa va dura aproximativ patru minute și jumătate, iar peste 30 de milioane de persoane din SUA, Mexic și Canada vor observa fenomenul.

Regiunea Niagra din Canada, situată în apropierea celebrei cascade, a declarat stare de urgență pe fondul previziunilor potrivit cărora ar putea veni un milion de persoane, conform Sky News.