Ce au găsit arheologii într-un mormânt vechi de 31.000 de ani

Foto cu caracter ilustrativ

Descoperire senzațională a arheologilor din Austria. Iată ce au găsit aceștia într-un mormânt vechi de 31.000 de ani.

Un mormânt antic din Austria poate reprezenta cea mai veche înmormântare de gemeni descoperită vreodată, potrivit unei noi cercetări arheologice. Înmormântarea, veche de 31.000 de ani, datează din paleoliticul superior (o perioadă care a durat între 40.000 și 10.000 de ani în urmă), cunoscută și sub numele de vechea epocă de piatră. Unul dintre sugari a murit la scurt timp după naștere, în timp ce fratele său geamăn a trăit aproximativ 50 de zile, sau puțin peste 7 săptămâni, conform analizelor ambilor bebeluși. Un al treilea copil, de 3 luni, îngropat la aproximativ 1,5 metri distanță, este probabil verișorul lor, potrivit cercetării publicată pe 6 noiembrie în revista Communications Biology.

De asemenea, mormântul conține 53 de mărgele din fildeș de mamut, care probabil erau înfiletate odată pe un colier, un incisiv de vulpe perforat și trei scoici perforate, care erau probabil pandantive pentru colier, au spus cercetătorii.

Premieră în comunitatea arheologică

Studiul este primul care a folosit ADN-ul antic pentru a confirma că cei doi copii erau gemeni. Aceasta este „cea mai veche dovadă a unei nașteri de gemeni”, a declarat într-un comunicat cercetătorul Ron Pinhasi, profesor asociat la Departamentul de Biologie Evolutivă de la Universitatea din Viena. Totuși, cercetătorii nu știu cât de comune erau nașterile de gemeni în timpul paleoliticului superior, dar astăzi, gemenii apar la aproximativ una din 85 nașteri, în timp ce gemenii identici sunt 1/250 de nașteri, precizează ScienceAlert.