EXCLUSIV  Ce am pățit când am sunat la Ambasada României în Grecia, după avertizarea MAE. Semnal de alarmă pentru toți turiștii

Alexandru Ichim / 05 oct 2019 / 09:38 Salveaza PDF Comentarii
Grecia - Atena
Grecia - Atena

Avertizările de călătorie emise de Ministerul Afacerilor Externe sunt extrem de importante pentru românii care pleacă din țară în vacanță, în scop de afaceri, la muncă și nu numai. Cu atât mai importante sunt numerele de telefon pentru a solicita asistență consulară. Se presupune că la acestea ar trebui să răspundă cineva care să te ajute atunci când sunt cu adevărat probleme sau ai nevoie de diferite informații. 

Pe data de 2 și 3 octombrie, Ministerul Afacerilor Externe a anunțat cetățenii români care se află, tranzitează sau doresc să călătorească în Republica Elenă că va avea loc greva lucrătorilor din transportul public.

”Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numărul de telefon al Ambasadei României în Republica Elenă: +302106728879”, se arată într-un comunicat al MAE. 

Dacă pe data de 2 octombrie toate mijloacele publice de transport au fost oprite, pe data de 3 octombrie au fost oprite doar metrourile. 

Ce nu știu operatorii care îți oferă ”asistență consulară”?

 

Am solicitat și noi asistență consulară pentru a vedea ce alternative există în situația în care metroul care face legătura cu Aeroportul Internațional din Atena era blocat. Cu toate acestea, informațiile oferite de operatorul angajat de MAE au fost halucinante. La telefon ni se spunea că nu mai există nicio grevă, iar oficialii Ministerului anunțau cu totul altceva. 

"Din câte știu, în baza noastră de date greva este pentru data de 1 octombrie. Teoretic, astăzi (2 octombrie) ar trebui să se termine, iar mâine, în data de 3 să se circule normal", precizează un angajat al Ministerului Afacerilor Externe care ne-a răspuns în urma unui apel către Ambasada României în Republica Elenă.

Angajatul MAE nu numai că nu era informat despre comunicatele emise de către Minister, ci ne-a vorbit și despre greva care ar fi fost și pe data de 1 octombrie. Total eronat. Mai mult, operatorul MAE nu a știut nici măcar să ne îndrume spre alte mijloace de transport pe care le-am putea lua pentru a ajunge la aeroport sau în alte zone din capitala Greciei. 

Ce se întâmplă în cazul unei situații de urgență?

 

”De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație cu un caracter de urgență, au la dispoziție și telefonul de permanență al misiunii diplomatice a României la Atena: +306978996222 și cel al Consulatului General al României la Salonic: +306906479076”, se mai arată în comunicatul MAE. 

Din fericire această situație nu a fost una de urgență. Aflați la Atena, am solicitat asistență consulară doar pentru a afla mai multe informații despre greva aflată în desfășurare - după cum ne-a indicat și MAE- și despre alte variante la care poți apela pentru a te deplasa în astfel de situații.  

Însă dacă era o situație de criză, cum ar putea fi ajutați turiștii români, când ei sunt chiar mai bine informați de MAE decât sunt cei care trebuie să ofere ajutorul în Grecia? 


Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26