România a început ușor tranziția către un parc auto independent de petrol, anul 2030 fiind un obiectiv când Europa va renunța la combustibilii fosili. Despre asta a vorbit şi Gabriel Comănescu, preşedintele Grupului Servicii Petroliere, la DC NEWS TV. Acesta avertizează, însă, că România mai are mult până să ajungă la un parc electric sau pe bază de hidrogen.
Dacă țara noastră dispune de ”mari rezerve de gaz”, după cum a precizat Bogdan Chirieac, petrolul este un subiect diferit. CITEŞTE MAI MULTE AICI
”Mai avem petrol cât să ne ducem în perioada de tranziție, rămân acum de văzut recomandările comunității europene, avem 2030 ca moment de răscruce, când trebuie să renunțăm la producțiile de țiței și trebuie să începem, practic, să considerăm abandonarea zăcămintelor de țiței pentru conversia pe petrol sintetic și conversie pe energie alternativă venită din gaze. Ați văzut că, în ceasul al doisprezecelea, gazele au fost declarate un combustibil verde sau, cel puțin, mai puțin poluant.
Este acest element de tranziție, situația cu Ucraina, care acum, în noua conjunctură, poate genera o nouă discuție asupra închiderii zăcămintelor de gaze, de cărbune și tranziția spre energie verde.
Uitându-ne, practic, cu ce avem astăzi faptic în recomandările Comunității Europene, 2030 este momentul de răscruce când se închid, așa că nu trebuie să ne mai uităm foarte mult, să țintim după petrol și gaze, România are încă rezerve și poate să continue această tranziție pe 2030-2035”, a afirmat Gabriel Comănescu, preşedintele Grup Servicii Petroliere.
”Domnule președinte, parcul auto din România nu o să treacă integral la electric până în 2030, adică tot îți mai trebuie niște benzină”, a punctat Bogdan Chirieac.
”Eu vă cred și aveți perfectă dreptate, iar părerea mea este că până ajungem la parc electric și la parc de hidrogen, mai avem ceva, pentru că și aici este o tranziție în trepte. Parcul de hidrogen va trece în tranziție motoarele navale, fluviale și motoarele din componenta circuitului public, mă refer la transportul public, care va fi prima parte de generare și, de fapt, cel mai poluant, pentru că marea poluare nu vine de la autovehicule, automobile de circulație, de stradă, este de la mașinile de transport, mă refer la camioane, autobuze, motoarele navale și de aviație, ăștia sunt cei mai mari poluatori care vin după autovehiculele private.
Conversia autovehiculelor private oricum se face treptat, cu acele hibride și ulterior pe motoare electrice. De trecut vom trece, dar nu uitați că în zona petrolului au început să apară acei combustibili sintetici, combustibilii de înlocuire, petrochimia începe să îi înlocuiască. Ușor, ușor se poate face. Eu zic că 2035 e o țintă mai realistă”, a mai adăugat Coman.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News