Carrefour i-a înfuriat pe publicitari și a ajuns ținta ironiilor pe Facebook - FOTO

[] []

28 mai 2015 / 12:00
Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Zeci de preofesioniști și seniori din publicitate, inclusiv proprietari de agenții, au răspuns ”prezent”, miercuri, la cea mai mare chemare la o licitație din ultimii ani, venită din partea Carrefour. Efectul nu fost însă cel dorit, iar invitații au avut parte de o surpriză de proporții.

Miercuri, de la ora 10:00, profesioniști din 50 de agenții – full service, shopuri de creație, agenții de digital – s-au întâlnit la hotelul Pullman din Capitală, la chemarea Carrefour. Retailerul le-a trimis o invitație la un briefing, lucru obișnuit într-o licitație. Neobișnuit a fost însă numărul participanților. Cei mai mulți dintre publicitarii nu aveau habar că alte zeci de agenții au fost invitate.

Conform participanților citați de paginademedia.ro, Carrefour a dorit:

- demararea unui proces de selecție a unui partener care să se ocupe de poziționarea brandului și de comunicarea strategică.

- deschiderea unei platforme – Creative Lab – prin care orice agenție poate propune idei, campanii care să poată fii implementate. Cei trei piloni ai brandului Carrefour, conform prezentării, sunt: Preț, Inovație, Fun.

Vezi și: AFI Palace, replică pe măsură la campania de promovare a Mega Mall - FOTO

 

Publicitarii, revoltați

”Îmi este rușine cu momentul ăsta în care se află industria. Mă simt insultat, umilit, luat în bătaie de joc”, a spus Robert Tiderle, creativul care conduce Agenția Papaya Advertising.

Și Adrian Preda, directorul de Creație la FriendsTBWA, s-a declarat uluit: ”Este incredibil. În 20 de ani de publicitate nu am trăit așa ceva. Nicio agenție civilizată, normală, nu o să se bage la acest pitch. (...) Am numărat pe o listă 45 de agenții, dar cred că erau mai multe. Erau în sală aproape toți seniorii din piață. Din ce am văzut, mai plecau pe măsură ce se lămureau. Cei de la Carrefour au justificat că șansele lor să obțină o idee”.

Adevărata furtună s-a dezlănțuit pe rețelele de socializare:

”Nastem o miscare anti Carrefour? PUIE CARREFOUR!!!!

Nicio agentie care se respecta sa nu accepte clientul, media sa creasca preturile cu 30%, sa facem spoofuri anti Carrefour...”, a scris pe pagina sa de Facebook Răzvan Mătășel, fondator al Agenției de Comunicare Arsenoaiei & Mătășel.

”Toată povestea asta cu pitch-ul organizat azi de Carrefour mi-a amintit o scenă "atipică", întâmplată înainte de 2000, altfel un caz cât se poate de real, când un client a brief-uit vreo 5-6 (cele mai mari) agenții de atunci, prezentarea propunerilor creative ale fiecăreia s-a făcut în ședință comună, iar la sfârșitul întregului show, cu toate agențiile în aceeași sală, clientul a mărturisit: "am auzit propuneri foarte interesante astăzi, una mai atrăgătoare și mai creativă decât alta, vă felicit pe toți, din acest motiv însă îmi este foarte greu să iau o decizie, așa că o să vă rog pe dvs, în minutele următoare, să alegeți, de comun acord, câștigătorul", în acel moment s-a ridicat cineva și a zis, înainte de a părăsi întâlnirea: "aș vrea să vă spun o scurtă istorie, se zice că mama lui Bulă îl găsește pe acesta plângând cu foc și-l întreabă: "ce ai Bulă, de ce plângi?", "că trebuie să merg la școală și mă scuipă și mă bat toți copiii" răspunde Bulă, printre lacrimi, "hai, Bulă, că nu te bate nimeni, trebuie să mergi la școală", "nu meeeerg" răcnește Bulă în continuare iar mama încheie, pe un ton tăios: "Bulă, trebuie să mergi, din 2 motive: ai 42 de ani și ești directorul școlii”, a postat pe pagina sa de Facebook și Sorin Psatta, director de comunicare la BBDO România.

Creativii s-au întrecut în ironii la adresa Careffour:

Sursă foto: Adrian Preda - Friends/TBWA

Sursă foto: Bogdan Nitu - Webstyler

Sursă foto: Viorel Holovach - Tempo

Sursă foto: Bogdan Nitu - Webstyler

Sursă foto: Liviu David - Next

Sursă foto: Ionuț Bunescu

Sursă foto: Radu Restivan

Sursă foto: Ionuț Pasolea

Sursă foto: Vlad Giogu

Sursă foto: Claudiu Jojatu

Sursă foto: Cristian Stan



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.23