Sunt vechi, nu oferă niciun confort călătorului și mănâncă mulți bani pentru reparații. Vorbim despre nu mai puțin de 500 de autobuze Euro 3.
”Avem cele 500 de autobuze Euro 3 achiziționate în 2006, avem 500 de vehicule Euro 4 din 2007 - 2009, 400 de vehicule Otokar Euro 6 achiziționate în 2018 și 130 de autobuze Mercedez Citaro Hybrid achiziționate în 2020” a spus șeful Societății de Transport București, Adrian Criț, în cadrul emisiunii ”D`Economic DCNews” cu Alex Vlădescu, de la DCNews și DCNewsTV.
”Aproape jumătate din vehiculele vechi Mercedes sunt într-o stare tehnică care nu permite buna-funcționare și investițiile în reparația acestora sunt foarte mari, fiind vorba despre grupul motopropulsor, cutia de viteze și despre coroziune în structura de rezistență a vehiculului” a spus șeful STB.
Întrebat, dintre acestea, câte nu au aer condiționat, Adrian Criț a răspuns că ”primele 500 de vehicule nu au avut aer condiționat din dotare, e vorba despre vehiculele Euro 3 care nu avut aer condiționat. Din păcate, aceasta este o realitate”.
Celelalte autobuze în circulație sunt dotate cu aer condiționat, fiind situații în care se mai strică, dar ”se remediază în aceeași zi”. Despre șoferii care nu dau drumul la aer condiționat, în mod intenționat, Adrian Criț spune că nu crede că există o astfel de situație: ”Cu toții se gândesc și la călători”.
Serviciul de curățenie în mijloacele de transport în comun este externalizat, conform șefului STB. Pe patru ani, a fost semnat un acord cadru, cu valoare de 60 de milioane de lei. Mijloacele de transport ar fi curățate noaptea, conform acestuia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu