Guvernul spaniol şi-a anunţat marţi intenţia de a propune interzicerea vânzării de autovehicule cu motoare pe benzină şi motorină începând din anul 2040, în cadrul unei viitoare legi cu privire la tranziţia energetică care vizează 'decarbonizarea' economiei până în 2050, transmite AFP.
Guvernul condus de Pedro Sanchez, constituit în urmă cu cinci luni, intenţionează să interzică "începând din 2040, înmatricularea şi vânzarea în Spania a vehiculelor aflate la originea emisiilor directe de CO2", precum autoturismele diesel şi pe bază de benzină, se arată într-o variantă de lucru a unui proiect legislativ cu privire la schimbările climatice pe care Guvernul speră să îl prezinte Parlamentului de la Madrid până la finele anului.
O etapă spre 'decarbonizarea' economiei
Acest proiect constituie o etapă importantă spre 'decarbonizarea' economiei spaniole până în 2050, un obiectiv care presupune un parc auto mai puţin poluant, graţie construirii de puncte de încărcare pentru vehiculele electrice. De asemenea, oraşele cu o populaţie mai mare de 50.000 de locuitori vor trebui să pună la punct "zone cu emisii reduse" înainte de 2023, precum centrul oraşelor Madrid şi Barcelona, unde circulaţia automobilelor este limitată.
Sistem electric, bazat exclusiv pe surse de energii regenerabile
"În 2050, sistemul electric ar urma să se bazeze exclusiv pe surse de energii regenerabile", subliniază de asemenea Ministerul spaniol al Tranziţiei Ecologice, care vrea să pună capăt subvenţiilor acordate combustibililor fosili. Pentru a putea atinge acest obiectiv, "începând de la intrarea în vigoare a legii, nu va mai fi eliberată nicio autorizaţie de activităţi de explorare, nicio licenţă de exploatare de hidrocarburi pe teritoriul naţional, inclusiv teritoriul maritim", explică Ministerul spaniol al Tranziţiei Ecologice. De asemenea, vor fi interzise acordarea de subvenţii care favorizează consumul de energii fosile.
Acest proiect al Guvernului Pedro Sanchez vine la aproximativ un an după ce Franţa şi Marea Britanie au anunţat măsuri similare. Însă pentru a fi aprobat, proiectul legislativ are nevoie de aprobarea Parlamentului de la Madrid, iar premierul Pedro Sanchez nu controlează decât un sfert din locurile din legislativ.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu