BACALAUREAT 2014. EFECTELE BAC-ului asupra creierului

Anca Murgoci / 10 iun 2014 / 14:31 Salveaza PDF Comentarii

BACALAUREAT 2014, BAC 2014. Elevii care au terminat clasa a XII-a se confruntă cu emoțiile probelor la Bacalaureat 2014. Marți, 19 iunie, a avut loc proba orală la limba română.

BACALAUREAT 2014, BAC 2014. Un examen cum este cel de BACALAUREAT aduce cu sine și o enormă presiune, un stres puternic și de aceea sunt necesare câteva elemente pe care elevii trebuie să le aibă în vedere pentru a face din acest examen un succes.

VEZI ȘI: BACALAUREAT 2014. Ponta vrea să evite un CUTREMUR în sistem

 

BACALAUREAT 2014, BAC 2014. Profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară, doctor în Științe ale Educației în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, a explicat ce efecte cauzează examenul de Bacalaureat asupra elevilor.

BACALAUREAT 2014, BAC 2014. "Faptul că examenul de bacalaureat presupune un stres semnificativ aduce cu sine, pentru început, un lucru bun pentru învățare: este vorba despre zona stresului pozitiv, care duce la o creștere a performanței: de la prima etapă (plictiseala) la cea de-a doua (zona de muncă în siguranță) – unde performanța ajunge la maxim. Deci un examen important este un examen care îl mobilizează pe elev. Ce se întâmplă însă când se depășesc anumite limite? Intrăm în zona stresului negativ care se instalează imediat după depășirea zonei de confort psihologic și are trei alte subetape:
• etapa oboselii (când performanța este încă ridicată, dar prețul cu care este obținută crește de la un moment la altul);
• etapa epuizării (care venind imediat după etapa oboselii coboară și mai mult nivelul de performanță)
• etapa în care organismul intră în avarie și se prăbușește fizic și psihic (iar performanța ajunge și ea să coboare vertiginos spre punctul zero)", a spus Profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară, doctor în Științe ale Educației în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației.

BACALAUREAT 2014, BAC 2014.  "Pentru a nu ajunge în zona negativă a stresului trebuie ca elevii să învețe metodic, să își păstreze momentele de pauză în care să facă lucruri plăcute etc. Un element important este dat de modul în care profesorii și părinții trebuie să demonstreze un echilibru între motivarea elevului și nivelul de presiune care îl presupune această motivare. Prea multă presiune din partea părinților și profesorilor poate să provoacă un nivel negativ de stres", a mai zis profesorul.

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.24