Avioanele, înlocuite de dirijabile pentru distanţe scurte. Emisiile de CO2, reduse cu 90 la sută

Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay

Aeronavele pentru distanţe scurte ar putea duce la reducerea emisiilor de CO2 în atmosferă cu până la 90 la sută. Este ideea companiei "Hybrid Air Vehicles" (HAV), care vrea să construiască un dirijabil, la 84 de ani de la dezastrul Hindenburg. 

Printre rutele pe care Airlander 10, aeronava cu 100 de locuri, ar urma să le străbată se numără şi Barcelona-Palma de Mallorca, iar durata ar fi de 4 ore şi jumătate. Compania spune că amprenta emisiilor de CO2 ar fi simţitor mai mică per pasager decât în cazul avioanelor de linie, de la 53 kg la 4,5 kg CO2. 

Alte rute planificate sunt Liverpool-Belfast (5 ore, 20 de minute), Oslo-Stockholm (6 ore şi jumătate), şi Seattle-Vancouver (4 ore). 

HAV spune că aeronava sa "este construită în mod ideal pentru mobilitate între oraşe, dar şi pentru salvarea mediului". 

Airlander 10, disponibil din 2025? 

 

"Este un feribot rapid. Nu e un produs de lux, e o soluţie practică la provocările aduse de criza climatică", a transmis Tom Grundy, directorul general al HAV, conform The Guardian

Acesta spune că 47 la sută dintre zborurile regionale leagă oraşe care se află la mai puţn de 370 km distanţă, ocazie cu care sunt emise cantităţi mari de CO2. 

"Avem aeronave construite pentru a parcurge distanţe foarte mari, dar care parcurg distanţe foarte mici. Noi venim cu o soluţie mai bună. Cât credem că vom mai avea luxul de a călători pe distanţe scurte cu avionul, dacă au loc emisii de CO2 atât de mari?", a mai declarat Grundy, care anunţă că Airlander 10 ar putea face aceleaşi călătorii cu doar 10 la sută din emisiile actuale de CO2 din 2025. Şi, în viitor, spune acesta, emisiile de CO2 ar putea fi reduse şi mai mult.  

HAV a anunţat că se află în discuţii cu mai multe linii aeriene pentru operarea rutelor şi va anunţa parteneriatele în lunile următoare. Compania a semnat deja un acord pentru a livra o navă firmei Ocean Sky Cruises, din Suedia, care vrea să o folosească pentru o călătorie experiment la Polul Nord. 

Compania este aproape de găsirea unui loc pentru a începe producţia de aeronave. Grundy a anunţat că vor fi angajaţi 500 de oameni pentru construirea aeronavei, dar şi că alte 1500 de locuri de muncă secundare vor fi finanţate prin acest proiect. Compania are în acest moment 70 de angajaţi. 

Prototipul Airlander 10 a costat 25 de milioane de lire sterline. 

Mai multe imagini cu aeronava Airlander 10 puteţi vedea în clipul de mai jos. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri





Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2022 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0