Auxiliare sau nu? Aceasta este întrebarea…

DCNews Team / 15 sep 2017 / 16:59 Salveaza PDF Comentarii
manuale scolare
Descriere foto: manuale scolare

Zilele acestea opinia publică discută în contradictoriu problema auxiliarelor. Pe de o parte decidenții din cadrul MEN le interzic, pe de altă parte profesorii – sau cel puțin o parte dintre ei – le susțin. Părinții se află și ei în această ecuație: unii se bucură că nu mai trebuie să „investească” în costuri pe care nu le doreau, alții se gândesc că respectivele auxiliare erau un sprijin în dezvoltarea copiilor, subliniază profesorul doctor Ion-Ovidiu Pânișoară, Director, Departamentul de Formare a Profesorilor, la Universitatea din București.

Ca de obicei societatea românească este – din nou – împărțită. Iată de ce credem că a venit timpul să analizăm un pic situația și să vedem ce implicații are „la rece”.

  • sunt auxiliarele importante pentru procesul de învățământ sau le putem considera „istorie”? Putem să îi cerem cadrului didactic să construiască singur toate materialele de care are nevoie la clasă? Răspunsul este: categoric DA! Cadrul didactic este capabil să-și construiască ora în lipsa multor resurse, dar este productiv să gândim astfel? Trăim într-o lume a varietății, elevii de astăzi sunt dinamici și au nevoie de mai multă stimulare decât în trecut.
  • sunt unele auxiliare inutile sau chiar nocive prin ceea ce transmit? Suntem obligați să răspundem din nou afirmativ! Am întîlnit auxiliare care erau tare departe de resursa pe care ne-o dorim în procesul de învățământ. Și da, unele cadre didactice o utlizau – altfel asemenea „eșecuri” nu supraviețuiau pe piața liberă a auxiliarelor. Cineva trebuia să facă lumină și în această privință? Cu siguranță!

Avem astfel două perspective aparent contradictorii: auxiliarele sunt importante, este nevoie de ele pentru procesul de învățământ, dar pot să fie nocive și să facă uneori mai mult rău decât bine. Cele două perspective sunt doar aparent contradictorii: în fapt se completează. Înțeleg și cred într-un demers al decidentului care să scoată în afara sistemului acele elemente care nu aduc plus valoare și care înseamnă doar o afacere. Dar acest lucru trebuie să aibă loc în cadrul unui proces transparent și treptat, cu consultarea reprezentanților tuturor părților implicate și – mai ales – în urma unor cercetări pedagogice relevante. Niciodată nu trebuie să renunțăm la ceva până ce nu avem altceva pe care să-l punem în loc și până nu există un consens larg care să susțină această măsură.

Vezi continuarea pe performante.ro


Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25