Atac politic. Poză îngrozitoare: ”Suntem ȘOCAȚI”. Ce se întâmplă pe Twitter, întrebare-cheie

Suntem deja la curent cu faptul că multe campanii electorale au fost câștigate prin implicarea rețelelor sociale. 

Dacă ar fi să ne încredem în speculațiile presei, campania de Brexit a fost câștigată prin implicarea Facebook și Twitter, iar acest lucru nu a fost decât o demonstrație de forță pentru a-i demonstra fostului președinte american, Donald Trump că o campanie poate fi câștigată prin rețelele sociale. Însă, subliniem că acest lucru rămâne de demonstrat, iar adevărul va fi cel mai probabil dezvăluit, cu probe, în cel puțin 50 de ani. 

În România, ne-am obișnuit cu mesajele politice și imaginile concepute influențarea maselor în perioadele de campanii electorale. Așa cum sociologii au demonstrat, o prezență activă pe rețelele sociale în perioada campaniilor, precum și mesaje bine concepute pentru a aduce simpatie sau din contră pentru a înfuria populația sunt cheia succesului pentru a aduce câteva procente în cadrul alegerilor. 

Anumite partide politice își bazează strategia electorală strict pe acest tip de mesaje – discuția referitoare la adevărul din spatele acestor mesaje, sau la posibilitatea unor repercusiuni în cazul dezinformării populației este purtată în alte state, dar cel puțin momentan, nu în România.  

Am văzut apoi posibilitatea mobilizării populației prin rețelele sociale – de la perfectarea mișcărilor „occupy” în SUA și mai apoi în Europa și România, până la instigarea unor revolte în țări comuniste precum China, unde revoltele din Hong Kong au durat mult mai mult decât anticipase vreodată guvernul de la Pekin. 

Întrebarea pe buzele tuturor este dacă acest tip de comunicare ar putea fi aplicat și la nivel mult mai înalt pentru stabilirea unor relații internaționale. Cu alte cuvinte, vor renunța înalți oficialii la canalele de comunicare tradiționale, prin ambasade, oficiali delegați pe anumite probleme de stat sau scrisori trimise de Ministerele de Externe, pentru canale precum Twitter sau Facebook? 

Până acum, cu excepția președintelui SUA Trump, răspunsul ar fi fost categoric nu. Amintim că Trump a fost singurul președinte în funcție al SUA care a avut o întâlnire cu Kim Jong Un pe teritoriul Coreei de Nord, care aparent a fost organizată în ultimul moment printr-un Tweet al președintelui Trump, care a propus intempestiv întâlnirea. 

Însă, astăzi vedem că și alți oficiali ai unor mari puteri economice apelează la Twitter pentru a critica acțiunile altor țări sau pentru a lansa un atac politic, chiar informal. În această dimineață, pe contul oficial al lui Lijian Zhao, purtătorul de cuvânt al Ministerului de Externe chinez, a apărut o poză a unui soldat australian ce ține un cuțit plin de sânge la gâtul unui copil afgan ce are un miel alb în brațe, cu mesajul ”Don’t be afraid, we are coming to bring you peace!” (Nu îți fie frică, venim să vă aducem pace!). Comentariul adăugat de purtătorul de cuvânt a fost simplu ”Suntem șocați de omorârea civililor și prizonierilor afgani de către soldații australieni! Condamnăm cu tărie asemenea acte și cerem să fie chemați să răspundă”. 

Poza este șocantă, chiar după standardele Twitter care cere fiecărui utilizator aprobarea înainte de a o afișa. Primul ministru australian a reacționat dur prin canalele media obișnuite și a cerut scuze oficiale din partea guvernului chinez pentru această postare. Postarea vine pe fondul neînțelegerilor recente între cele două puteri. 

Întrebarea ce trebuie subliniată în acest context este dacă Twitter poate deveni noul canal informal de comunicare între statele lumii? Dacă o întâlnire de înalți oficiali poate fi programată cel puțin în parte prin Twitter, iar acuzație de crimă de război poate fi enunțată prin aceeași platformă de comunicare, putem spune că în secolul XXI canalele clasice sunt perimate, iar era comunicării consacră noi metode de a face politică? 

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2021 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.201
YesMy