Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Apocalipsa școlii. Care sunt simptomele "sclerozării" sistemului educațional

abandon_scolar
abandon_scolar

Profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară, doctor în Științe ale Educației în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, militează pe performante.ro pentru schimbări majore în sistemul educațional din România, având în vedere că există simptome destul de vizibile ale îmbătrânirii școlii, la cele mai multe niveluri, cele mai clar observabile referindu-se la trebuințele elevului.

Pornind de la rezultatele obținute  de A. I. Olivier (în Cerghit, Neacșu, Negreț-Dobridor și Pânișoară, 2001), profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară notează că un prim simptom de îmbolnăvire sau îmbătrânire la nivelul școlii este abandonul școlar. Motivația oferită deseori că micuții nu mai frecventează cursurile școlii din cauza crizei economice nu se susține, dacă se privește în trecut, atunci când părinții erau dispuși să facă eforturi disperate pentru a-și transforma copiii în domni. În prezent, abandonul școlar ar putea fi cauzat de faptul că școala nu mai reprezintă un factor de prestigiu pentru copil; școala nu mai oferă copiilor o pregătire suficientă pentru a trece la trepte superioare de instruire sau că școala este anchilozată, prea puțin flexibilă și copiii caută un alt mod de a își petrece timpul etc, spune profesorul universitar Pânișoară.

Alte semne care prezic "sclerozarea" școlii sunt: insuccesele absolvenților, creșterea nivelului de indisciplină la clasă, precum și evaluarea standardizată. Toate aceste simptome susțin realitatea. Școala devine pe zi ce trece tot mai puțin atractivă pentru copii, elevii se simt tot mai stingheri la școală, departe de informațiile rapide oferite de Internet, iar atunci când sunt prezenți la cursuri, ei doresc doar să "împuște" doar o notă bună.

Și profesorii sunt afectați de degradarea "stării de sănătate" a școlii. Fuga lor nu va fi îndreptată spre obținerea unei note bune, ci "după certificate… Contează mai puțin prestația efectivă la clasă, ci este mai importantă mărimea dosarului și a documentelor care atestă că ești un profesor bun…", mai susține profesorul universitar Pânișoară, care atrage atenția că școala nu trebuie abandonată și recomandă părinților să "reacționeze", oferind copii dezvoltați emoțional și social, cu discernământ, care nu cad în capcanele descrise mai sus.

"Chiar dacă școala nu mai are – în ochii societății de astăzi – prestigiul din trecut, ea nu trebuie abandonată, trebuie ajutată să se dezvolte, trebuie ca o întreagă cultură a învățării să revină ca suport pentru o evoluție socială autentică. Părinții trebuie să fie cei mai mari critici la vederea erorilor din sistemul școlar; totuși, tot ei trebuie să fie suportul, sprijinul pentru o relansare, o regăsire a școlii. Nu trebuie să uităm că lucrurile care le cerem copiilor noștri trebuie să fie la fel de importante pentru noi: implicarea și responsabilitatea…", conchide profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară.

Citește mai multe pe performante.ro

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.23
NoMy