Antonia, primul funcționar virtual din România, la Cluj. Ce sarcini va avea

Ema Apostu / 09 Martie 2018 / 14:15 Salveaza PDF Comentarii
ghiseu functionari publici greva
Descriere foto: ghiseu functionari publici greva

Primul funcţionar public virtual din România, care va fi pus în funcţiune de la jumătatea lunii viitoare la Primăria Cluj-Napoca, se va numi Antonia şi va avea ca sarcină, pentru moment, să dirijeze cererile online ale cetăţenilor.

"Am participat cu plăcere săptămâna aceasta la evenimentul dedicat tehnologiilor avansate, 'Trends and Trendsetters in Deep Tech, Entrepreneurship and Policies', parte a Startup Europe Week. Alături de temele abordate cu privire la inovaţie, progresul tehnologiei şi al societăţii în noua eră digitală, am anunţat proiectul de dezvoltare al primului 'funcţionar public' virtual din România. Proiectul Primăriei Cluj-Napoca a căpătat un nume, 'Antonia', după modelul deja foarte cunoscut la nivel mondial al Sofiei - primul robot 'cetăţean' din lume. Echipa de proiect este coordonată de Serviciul Strategii de informatizare alături de Centrul de Informare pentru Cetăţeni", a postat primarul Clujului pe pagina sa de Facebook.

Antonia, două roluri principale

Potrivit acestuia, Primăria Cluj-Napoca a implementat până acum 47 de proceduri şi aplicaţii care pot fi încadrate în ceea ce înseamnă Cluj-Napoca Smart City.  

Funcţionarul virtual Antonia va avea pentru început două roluri principale - acela de a dirija cererile online ale cetăţenilor, în primă fază conform tipului de cerere bifat şi învăţând în timp parcursul optim pentru fiecare cetăţean care interacţionează cu primăria şi acordarea de sprijin cetăţenilor, 24 de ore din 24, în interacţiunea lor cu primăria, a menţionat Boc. 

Funcționarul virtual, la biroul de Informare pentru cetățeni

Pentru prima componentă, funcţionarul virtual se află în teste şi va fi disponibil şi operaţional începând cu 15 aprilie.

A doua componentă implică instalarea unui robot într-un spaţiu al primăriei. Acesta ar urma să funcţioneze fără întrerupere şi să poată oferi acces la serviciile publice ale primăriei, pe care în mod obişnuit clujenii le pot rezolva la Centrul de informare pentru cetăţeni al municipalităţii clujene sau la primăriile de cartier.

[citeste si]





loading...

Te-ar putea interesa


loading...







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


n-nxt.13