Antena 1 şi Pro TV, amendate de CNA, pentru cazul Ioana Tufaru

Ioana Tufaru
Ioana Tufaru

Consilul Național al Audiovizualului a decis, joi, amendarea postului Antena 1, cu 50.000 lei, şi a postului Pro TV, cu 30.000 lei, pentru modul în care au prezentat cazul Ioana Tufaru în emisiunile "Acces Direct" şi "Happy Hour". Membrii CNA au considerat că a fost încălcată legislația privind protecția minorilor, întrucât fiica regretatei artiste Anda Călugăreanu a fost pusă în ipostaze umilitoare și au fost difuzate  înregistrări cu aceasta, din care reieșea că aceasta se prostituează.

În urma mai multor sesizări primite de CNA, în care se preciza că Ioana Tufaru are grave probleme psihice şi a fost degradată şi umilită în anumite emisiuni ale posturilor Antena 1 și Pro TV,  membrii Comisiei au analizat, joi, cazul, constantându-se că în niciuna din cele  şapte ediţii "Acces Direct" şi cele cinci ediţii "Un show păcătos" de la Antena 1 sau din cele șase ediții "Happy Hour" de la Pro TV, Ioana Tufaru nu a fost prezentă, relatează Mediafax.

Totuşi, Pro TV a încercat să îi ia un punct de vedere, însă aceasta a refuzat să vorbească cu reporterii postului. De asemenea, reprezentanta televiziunii Pro TV la CNA, Adriana Păpureanu, a spus că postul a prezentat timp de doi ani informaţii despre Ioana Tufaru şi a ajutat-o. Astfel, prin intermediul emisiunii "Happy Hour", Tufaru a primit donaţii de la ong-uri şi asociaţii.

Referitor la sesizarea legată de Antena 1, reprezentatnta postului, Mirela Bomboe, a spus că Ioana Tufaru şi-a dat acordul să apară în emisiunile de la Antena 1. "Ea şi-a dat acordul să difuzăm informaţii, ea a filmat. Avem o dovadă de la medicul de familie că nu este în evidenţe. Ea nu s-a plâns niciodată de nicio situaţie", a mai spus Bomboe, precizând că postul a prezentat "situaţia ei reală". "Noi nu i-am adus acuzaţii de prostituţie. Ea le-a negat. Toate filmările au fost date cu acordul ei, nu am realizat filmări cu camera ascunsă fără acordul ei", a explicat Bomboe.

Pe de altă parte, Răsvan Popescu, Ioan Onisei şi Narcisa Iorga - membri CNA - au spus că difuzarea unor asemenea înregistrări, în care Ioana Tufaru apare sumar îmbrăcată şi vorbind despre relaţii cu bărbaţi, la o oră accesibilă minorilor, încalcă legislaţia audiovizualului.

"Trebuie să analizăm emisiunile din perspectiva protecţiei minorilor. «Acces Direct» s-a ocupat în nu mai puţin de şapte emisiuni de acest caz. Dacă vorbim de «Un show păcătos», ora de difuzare nu este o problemă", a spus Onisei, ale cărui propuneri privind valoarea amenzilor pentru cele două posturi de televiziune au întrunit numărul minim de voturi.

Un alt membru al CNA, Mihai Mălaimare, a acuzat cele două televiziuni că au făcut "din drama unei mari actriţe subiect de tabloid". "V-aţi bătut joc de memoria unei actriţe fabuloase, a unui om de teatru incredibil. Mi-a fost studentă, deşi era mai în vârstă ca mine. A învăţat cot la cot cu colegii ei cu 30 de ani mai tineri. Era tulburată de nefericirea de a avea un astfel de copil. Aţi construit subiectul, pentru că ajutorul dat fetei Andei Călugăreanu nu a fost unul dezinteresat", le-a spus Mihai Mălaimare reprezentanţilor televiziunilor.

Christian Mititelu, membru al CNA, care a propus o amendă pentru cele două posturi, în valoarea de 40.000 de lei, fiecare, a considerat că, "de fapt, ea a exploatat apetitul de scormonit în gunoaie pe care îl au emisiunile respective", a spus Mititelu, în timp ce Christina Trepcea, a specificat că, dacă o persoană nu poate să fie împiedicată să apară la televizor, chiar dacă este bolnavă, CNA  poate să protejeze publicul.

La rândul său, Lorand Turos, membru al CNA, a spus că, chiar dacă Ioana Tufaru şi-a dat acordul să apară la televiziuni, acest lucru nu este suficient pentru respectarea legislaţiei audiovizuale. "Aici s-a pus persoana respectivă într-o situaţie foarte dificilă, umilitoare, indiferent dacă are discernământ sau nu", a spus el.

Narcisa Iorga, și ea membru al CNA, a spus că în emisiunile analizate au existat abateri de la legislaţia privind protecţia minorilor, propunând, totodată, ca, într-o şedinţă viitoare, Consiliul să analizeze şi cazul actorului Şerban Ionescu.

Cele două posturi de televiziune au fost amendate în baza articolului 39, alineatul 2 din Legea audiovizualului, potrivit căruia, "Difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective".

Membrii CNA au decis că, atât Antena 1, cât și Pro TV au încălcat articolul 18, litera c din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "Nu pot fi difuzate în intervalul orar 6,00 - 23,00 producţii care prezintă: c) persoane în ipostaze degradante", dar şi articolul 19, alineatul 2, litere f, k, l din Cod, potrivit căruia "Responsabilitatea clasificării programelor revine radiodifuzorilor şi furnizorilor de servicii media la cerere, în conformitate cu următoarele criterii: f) psihologia personajelor şi reperele morale pe care acestea le oferă copiilor sau adolescenţilor; k) calitatea şi tipologia limbajului; l) genul sau tema programului".

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play


Cele mai noi știri

Cele mai citite știri






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2021 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.201
YesMy