Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

ANI a sesizat Parchetul: Lot de aleşi şi funcţionari, declaraţi în incompatibilitate sau conflict de interese

Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, conflictul de interese de natură administrativă sau a sesizat organele de urmărire penală, în cazul a 15 persoane prevăzute de Legea nr. 176/2010.

Iată comunicatul ANI: 

"1. JANOS DESZKE, Primar al Comunei Moacşa, Judeţul Covasna
INCOMPATIBILITATE

În mandatul 2016-2020, a exercitat simultan atât funcţia de Primar al comunei Moacşa, cât şi calitatea de comerciant persoană fizică în cadrul propriei întreprinderi individuale.

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.

2. BOCĂNEL MARIAN, Primar al Comunei Dudeşti, Judeţul Brăila
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În exercitarea mandatului de primar, a aprobat şi semnat în perioada 26 octombrie 2017 - 14 decembrie 2018, 80 de acte administrative care au produs un folos material pentru soţia sa, constând în încasarea sumei de 14.851 lei şi în creşterea cifrei de afaceri şi a profitului societăţii comerciale la care aceasta deţine calitatea de asociat unic şi funcţia de administrator.

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70, art. 71 şi art. 76 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 161/2003.

3. CRISTEA CRISTIAN TRAIAN, Viceprimar al Comunei Avram Iancu, Judeţul Alba
INCOMPATIBILITATE

În perioada 23 iunie 2016 - 19 august 2020, a deţinut şi exercitat simultan atât funcţia de Viceprimar al comunei Avram Iancu, cât şi funcţia de administrator în cadrul unei societăţi comerciale.

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

4. SCRIPCARU BOGDAN CONSTANTIN, fost Consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Poiana Teiului, Judeţul Neamţ
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În exercitarea mandatului de consilier local 2016-2020, în urma solicitării formulate de tatăl său, persoana evaluată a iniţiat proiectul de Hotărâre a Consiliului Local Poiana Teiului, şi a participat la deliberarea şi adoptarea Hotărârii, privind acordarea unui ajutor în cuantum de 1000 lei, în vederea realizării unui eveniment cultural.

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispoziţiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum şi cu dispoziţiile art. 75, lit. a) din Legea nr. 393/2004, dispoziţii legale în vigoare pentru perioada supusă evaluării.

5. IONIŢĂ LUCI, Consilier Local în cadrul Consiliului Local al Comunei Cochirleanca, Judeţul Buzău
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În perioada exercitării mandatului de Consilier local (2016-2020), LUCI IONIŢĂ a participat la deliberarea şi adoptarea mai multor Hotărâri ale Consiliului Local Cochirleanca, ce vizau societatea comercială la care soţia sa deţine funcţia de administrator, având astfel un interes patrimonial, prin soţie, în adoptarea respectivelor hotărâri.

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispoziţiile art. 75 şi art. 77, alin. (1), (2) şi (3) din Legea nr. 393/2004, în vigoare până la data de 04.07.2019, precum şi cu dispoziţiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, în vigoare până la data de 04.07.2019.

6. GURGUI ANDREI, Consilier Local în cadrul Consiliului Local al Comunei Bîrca, Judeţul Dolj
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În perioada 2017 - 2018, în calitate de Consilier Local, a votat în mod favorabil pentru adoptarea unor Hotărâri ale Consiliului Local privind aprobarea sau rectificarea bugetului local al Comunei Bîrca, inclusiv a bugetului Liceului Teoretic "Adrian Păunescu" Bîrca, în cadrul căruia a ocupat în aceeaşi perioadă funcţia de membru al Consiliului de Administraţie ca reprezentant al Consiliului Profesoral. Totodată, în calitate de membru al Consiliului de Administraţie a participat şi la adoptarea proiectelor de buget şi avizarea execuţiei bugetare la nivelul unităţii de învăţământ.

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispoziţiile art. 75, lit. b) şi art. 77, din Legea nr. 393/2004, precum şi cu dispoziţiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001.

7. ANDREIŢĂ FLORENTIN, Consilier Local al Comunei Mateeşti, Judeţul Vâlcea
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În perioada exercitării mandatului de Consilier Local a participat la deliberarea şi adoptarea Hotărârilor Consiliului Local Mateeşti privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anii 2018 şi 2019 al societăţii comerciale al cărei unic asociat este comuna Mateeşti. În aceste două hotărâri, sunt prevăzute sumele cu care aceasta a efectuat mai multe cheltuieli în baza a două contracte comerciale de prestări servicii încheiate cu o societate la care persoana evaluată deţine calitatea de unic asociat şi funcţia de administrator.

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003 şi art. 46 alin. (1) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001 - în forma în vigoare până la data de 05.07.2019, coroborate cu dispoziţiile art. 75 alin. (1), lit. c) şi art. 77 alin. (1)-(3) din Legea nr. 393/2004 - în vigoare până la data de 05.07.2019.

Totodată, menţionăm faptul că în data de 6 octombrie 2020, Agenţia Naţională de Integritate a constatat şi starea de incompatibilitate în cazul lui ANDREIŢĂ FLORENTIN, întrucât în perioada exercitării mandatului de consilier local (2016 - 2020), societatea comercială în cadrul căreia deţine calitatea de unic asociat şi funcţia de administrator, a încheiat 11 contracte comerciale de furnizare produse în valoare totală de 7.583,50 lei cu Primăria Mateeşti şi cu o societate comercială al cărei unic asociat este comuna Mateeşti.

8. SIMION SORIN, Director al Şcolii Gimnaziale Dolheşti şi fost Consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Dolheşti, Judeţul Iaşi
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ŞI SESIZARE PARCHET

În perioada exercitării mandatului de Consilier Local, a participat la deliberarea şi adoptarea unor Hotărâri ale Consiliului Local al Comunei Dolheşti privind un proiect finanţat prin Programul Operaţional Capital Uman, în cadrul căruia soţia sa ocupa funcţia de cadru didactic şi nu a anunţat la începutul dezbaterilor interesul personal pe care îl avea în adoptarea proiectelor de hotărâre şi nu s-a abţinut de la vot.

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispoziţiile art. 75, lit.a) şi art. 77 din Legea nr. 393/2004, precum şi cu dispoziţiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001.

De asemenea, Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Răducăneni, cu privire la existenţa indiciilor referitoare la săvârşirea de către SORIN SIMION a infracţiunii de "folosirea funcţiei pentru favorizarea unor persoane", prevăzută de art. 301 din Codul Penal, întrucât, în calitate de Director al Şcolii Gimnaziale Dolheşti a îndeplinit acte necesare implementării proiectului în cadrul căruia soţia sa ocupă funcţia de cadru didactic, şi prin intermediul căruia aceasta a obţinut un folos patrimonial.

9. BERBEC SORIN, Director al Şcolii Gimnaziale "Ienăchiţă Văcărescu", Bucureşti
SESIZARE PARCHET

Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 4, Bucureşti, cu privire la posibila încălcare de către SORIN BERBEC, Director al Şcolii Gimnaziale "Ienăchiţă Văcărescu", Bucureşti a dispoziţiilor art. 301 din Codul Penal.

În exercitarea funcţiei de director al Şcolii Gimnaziale "Ienăchiţă Văcărescu", SORIN BERBEC a votat pentru menţinerea propriei persoane în activitate, ca titular în catedra de educaţie fizică şi sport.

Având în vedere cele de mai sus, rezultă indicii privind săvârşirea infracţiunii de "folosirea funcţiei pentru favorizarea unor persoane", prevăzute de art. 301, alin. (1) din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal.

10. ADOCHIŢIE IOAN ADRIAN, Funcţionar public cu statut special în cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Constanţa
INCOMPATIBILITATE

În perioada 11 iunie 2019 - 11 martie 2020, a deţinut şi exercitat simultan atât funcţia publică cu statut special (agent poliţie în cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Constanţa) având şi calitatea de poliţist rutier în cadrul I.P.J. Constanţa, cât şi funcţia de instructor auto în cadrul unei societăţi comerciale.

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

11. BECIU ROBERT IONUŢ, Agent în cadrul Penitenciarului Iaşi
INCOMPATIBILITATE

În perioada 28 aprilie 2017 - 31 iulie 2017, a exercitat simultan atât funcţia de agent în cadrul Penitenciarului Iaşi, cât şi calitatea de angajat în cadrul unei societăţi comerciale, atribuţiile exercitate în sectorul privat fiind în legătură directă sau indirectă cu cele exercitate în funcţia publică.

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispoziţiile art. 51 din Legea nr. 293/2004, în vigoare până la data de 01.08.2019.

12. DINCĂ PAULINA, fost Poliţist local în cadrul Primăriei Municipiului Craiova - Poliţia Locală a Municipiului Craiova, Judeţul Dolj
INCOMPATIBILITATE

În perioada 01 aprilie 2011 - 01 iulie 2018, a exercitat simultan cu funcţia publică (poliţist local în cadrul Serviciului de disciplină în construcţii, Activitate comercială şi Protecţia mediului - Biroul Disciplină în construcţii şi afişaj stradal) în cadrul Primăriei Municipiului Craiova - Poliţia Locală Craiova şi funcţia de expert tehnic judiciar în cadrul Biroului Local de Expertize Judiciare Tehnice şi Contabile Dolj (având ca specializare "Construcţii civile, industriale şi agricole").

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

13. CARAŞ VIRGIL, Funcţionar public cu statut special în cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Constanţa
INCOMPATIBILITATE

În perioada 22 septembrie 2017 - 07 decembrie 2018, a exercitat simultan atât funcţia publică cu statut special de şef post de poliţie comunal cât şi calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul unei societăţi comerciale, atribuţiile exercitate ca funcţionar public fiind în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile exercitate în sectorul privat.

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

14. POPA MARIANA, Funcţionar public în cadrul Primăriei Comunei Gornet - Cricov, Judeţul Prahova
INCOMPATIBILITATE

Începând cu data de 21 martie 2014, exercită simultan cu funcţia publică (inspector - contabil în cadrul Primăriei Comunei Gornet - Cricov) şi funcţia de cenzor în cadrul Casei de Ajutor Reciproc a Consiliului Judeţean Prahova, atribuţiile exercitate ca funcţionar public fiind în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile exercitate în sectorul privat.

De asemenea, în perioada 01 iunie 2016 - 01 martie 2019 a mai deţinut simultan cu funcţia publică şi funcţia de administrator financiar (contabil şef) în cadrul unei instituţii publice, respectiv, Şcoala Gimnazială "Gornet - Cricov", judeţul Prahova.

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 94, alin. (2), lit. a) şi dispoziţiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

15. SZENTMIKLOSI ZOLTAN LAJOS, Funcţionar public în cadrul Direcţiei pentru Agricultură Judeţeană Bihor
INCOMPATIBILITATE

În perioada iulie 2014 - iulie 2020, atribuţiile exercitate ca funcţionar public (consilier în cadrul Direcţiei pentru Agricultură Judeţeană Bihor) au fost în legătură directă sau indirectă cu activităţile desfăşurate ca expert tehnic judiciar - specializarea "Agricultură" în cadrul Biroului Local de Expertize Judiciare Tehnice şi Contabile Bihor.

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

Persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. ŞERBAN CRISTINEL, BECIU ROBERT IONUŢ şi CARAŞ VIRGIL nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare."

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.23
YesMy