EXCLUSIV  Alexandru Mironov: Planetele unde există viață. Sunt sigur că așa va fi

Sunt șanse foarte mari ca pe alte planete în afara Terrei să fie descoperită viața. Alexandru Mironov, ministrul Sporturilor între anii 1993-1996, scriitor și jurnalist, a explicat la interviurile DCNews Live cum este posibil acest lucru și care sunt șansele ca pe o altă planetă în afara Pământului să existe viața rațională.

Alexandru Mironov a explicat pentru DCNews că în apropierea fiecărei stele există o zonă în care dezvoltarea vieții este foarte posibilă.

"Știm că există o zonă a vieții care este o bandă din jurul stelei, în care eventuala dezvoltare a vieții nu suferă din cauza temperaturii prea mari a stelei, care nu 'prăjește' și este suficient de aproape încât să aibă energie. Aceasta se numește goldie locks zone, o zonă fericită, de aur și asta se găsește în jurul majorității planetelor," a explicat Alexandru Mironov.

Totodată, Mironov spune că descoperirea exoplanetelor aflate la 40 de ani lumină față de Terra, anunțată în luna februarie de NASA vine să confirme acest lucru. Pe trei dintre ele există o foarte mare posibilitate să fie descoperită viață. Planetele pe care ar putea exista viața ar fi însă mult mai multe, opinează scriitorul.

"Celebrul Trappist, sistemul planetar a fost denumit astfel după instrumentul cu care a fost descoperit. Pe trei dintre planete există posibilitatea descoperirii vieții. Ce vreau să spun de fapt este că planete pe care poate exista viața sunt mult mai multe decât credem noi. Planete unde viața evoluează până la rațiune sunt probabil mult mai puține. Pe Marte, în bazinele de apă subterane care se află acolo, pe Enceladus (satelitul planetei Saturn) și pe Europa(al șaselea satelit al lui Jupiter) este foarte posibil să fie găsite bacterii, deci viață. Eu spun că le vom găsi cu siguranță," a declarat Alexandru Mironov.

(w460)