Alegerea produselor locale, cheia susținerii fermierilor români

Interesul pentru produsele locale continuă să crească, iar fermierii români beneficiază de tot mai multe oportunități de a ajunge mai aproape de consumatori.

Carrefour România a consolidat, în ultimii ani, parteneriatele cu producătorii locali, punând accent pe calitate, prospețime și lanțuri de aprovizionare ultra-scurte, menite să aducă produsele de pe câmp direct pe rafturi într-un timp cât mai redus.

În prezent, Carrefour colaborează cu peste 1.450 de fermieri locali în segmentul fresh și ultra-fresh, având cea mai extinsă rețea de producători români parteneri pe această categorie de produse unde gusturile și soiurile locale primează. Rețeaua extinsă de colaboratori face posibil ca pe anumite categorii cum este zona de produse proaspete 98% dintre furnizori să fie producători români.

„Portofoliul nostru de produse fresh, cu o componentă amplă de marcă proprie, reflectă prioritizarea calității și provenienței locale, majoritatea provin din colaborări directe cu producători români. Linii precum Filiera Calității, care garantează cele mai ridicate standarde de calitate, și Drag de România, care promovează rețete tradiționale cu ingrediente 100% locale, sunt dovada clară a acestei strategii. Peste 90% din vânzările noastre de produse marcă proprie sunt realizate în parteneriat cu producătorii locali, ceea ce demonstrează implicarea activă în sprijinirea economiei locale,” subliniază Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer și E-commerce Carrefour România.

Pe segmentul de produse proaspete, retailerul susține dezvoltarea cooperativelor agricole și a parteneriatelor ultra-locale. Peste 600 de producători livrează exclusiv pentru magazinele din apropiere, reducând astfel distanța dintre producție și rafturi și asigurând o ofertă constantă de legume și fructe de sezon. În timpul perioadelor de recoltare, Carrefour colaborează strâns cu fermierii pentru a prioritiza producția locală, garantând că produsele românești ajung primele pe rafturi. În cazul unor culturi esențiale, precum roșiile, retailerul sprijină cultivarea unor soiuri speciale, precum Inima de Bou, ajungând la volume de peste 175 de tone anual.

„În ultimii cinci ani, Carrefour a pus accentul pe consolidarea unei rețele extinse de producători locali parteneri, bazată pe relații de încredere și colaborare pe termen lung. Ne angajăm să sprijinim acești producători prin investiții continue și prin facilitarea accesului lor la o piață largă, asigurând în același timp consumatorilor produse de proveniență locală calitativ superioare, cu trasabilitate clară” , explică Radu Gherman Achiziții Produse Proaspete Carrefour România.  

Carrefour pune un accent deosebit pe dezvoltarea segmentului de mărci private, ca parte a strategiei sale de a oferi clienților produse de calitate la prețuri accesibile. În prezent, portofoliul include 4.000 de bunuri proaspete și de larg consum din 40 de mărci și sub-mărci, ale căror furnizori sunt români în proporție de 90%. Pe parcursul unei serii dedicate de articole vom prezenta mai multe câteva dintre aceste parteneriate.

Strategia Carrefour România pentru următorii ani vizează extinderea suplimentară a rețelei de producători locali și consolidarea lanțurilor de aprovizionare ultra-locale, cu obiectivul de a sprijini economia agricolă și de a asigura produse cât mai sănătoase și locale pentru consumatorii români.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2025 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel