Potrivit unei proiect de hotărâre, persoanele care au obiecte de artă, bijuterii şi metalele preţioase de peste 100 de grame, blănuri, obiecte de cristal şi porţelan de mare valoare sau obiecte de colecţie nu pot primi ajutoare sociale, a anunţat, luni, Ministerul Muncii.
Proiectul de hotărâre se referă la modificarea şi completarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor privind venitul minim garantat, indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului şi alocaţia pentru susţinerea familiei.
Ministerul Muncii precizează, luni, într-un comunicat de presă, că actul normativ simplifică procedura de acordare a ajutoarelor sociale şi rămâne o singură listă de bunuri care duce la excluderea solicitanţilor de la acordarea de ajutor social.
Beneficiarii sunt obligaţi să-şi plătească impozitele locale, care sunt cele prevăzute de articolul 248 literele a-c din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal, respectiv impozitul pe imobile, terenuri şi autovehicule. Beneficiarii de venit minim garantat, care vor ieşi din plată pentru că nu şi-au plătit impozitele nu mai pot fi obligaţi să muncească în folosul comunităţii, potrivit sursei citate.
Totodată, Ministerul Muncii face referire la copiii în vârsta de pâna la 18 ani care urmează o formă de învăţământ în străinătate, aceştia urmând a fi luaţi în calcul la stabilirea alocaţiei de susţinere a familiei numai dacă respectivele unităţi de învăţământ prezintă dovezi privind frecventarea cursurilor şcolare peste hotare.
Tinerii în vârstă de până la 18 ani care termină cele zece clase obligatorii de învăţământ vor fi luaţi în calcul la stabilirea venitului mediu net lunar al familiei, ca membri ai familiei.
Venitul minim garantat, alocaţia de susţinere a familiei şi indemnizaţia de creştere a copilului rămân la acelaşi nivel reglementat în prezent.
Primăriile vor verifica până la sfârşitul lunii ianuarie dacă persoanele care încasează venit minim garantat, alocaţia de susţinere a familiei sau indemnizaţia de creştere a copilului şi-au plătit taxele locale, în caz contrar aceste drepturi sociale urmând să fie suspendate din februarie, pe cinci luni.
În situaţia în care însă, după acest termen, nu a fost îndeplinită obligaţia de plată, dreptul la ajutorul social încetează prin dispoziţia primarului ori, după caz, prin decizie a directorului executiv al agenţiei teritoriale.
Procedura a fost reglementată de Guvern prin ordonanţă de urgenţă intrată în vigoare la începutul acestui an.
Îndeplinirea acestei obligaţii va fi verificată anual, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, pentru obligaţiile de plată către bugetul local aferente anului anterior. În situaţia în care, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, primarul constată că nu a fost efectuată plata, acesta suspendă, prin dispoziţie, dreptul la ajutorul social pe o perioadă de cinci luni, începând cu drepturile aferente lunii februarie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu