Agențiile de media revin în circuitul banilor pentru publicitate TV

[] []

15 iun 2015 / 19:17
Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Senatul a adoptat, luni, cu modificări, legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență privind publicitatea TV, introdusă în 2013 și care a produs un adevărat seism pe piața de reclamă televizată. Senatul era camera decizională în acest caz, iar modificările aprobate astăzi permit agențiilor de media să revină în circuitul banilor pentru publicitatea TV.

Potrivit ultimelor amendamente citate de hotnews.ro, agențiile de publicitate vor putea să-și reprezinte clienții, în anumite condiții, iar radiodifuzorii vor putea emite și către acestea facturile aferente achiziționării de spațiu publicitar pentru TV.

Conform sursei citate, Legea Audiovizualului se modifică, între altele, cu următoarele prevederi:

1. La articolul I, punctul 1, alineatele (1) - (4) ale articolului 291 se modifică și vor avea următorul cuprins:
    
Art. 291.

(1) Achizitionarea de spatiu publicitar televizat de catre beneficiar se poate face fie direct de la radiodifuzor, fie printr-un intermediar (agentie sau regie).

(2) In cazul in care achizitionarea spatiului publicitar televizat se face printr-un intermediar, contractele vor fi tripartite la cererea oricareia dintre parti.

(3) In ambele cazuri prevazute la alin. (1), radiodifuzorul va emite catre beneficiarul publicitatii televizate sau, dupa caz, catre intermediar facturi aferente achizitionarii de spatiu publicitar televizat in care va fi evidentiat orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de catre radiodifuzor, conform contractului.

(4) In cazul contractelor derulate prin intermediar, acesta va emite facturi aferente serviciilor de intermediere corespunzatoare prevederilor contractului. Intermediarii nu pot primi alta plata sau cotraprestatie decat cea pentru remunerarea serviciilor prestate si nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului.

Ordonanta de Urgență 25/2013 prevedea, între altele, eliminarea agențiilor de media de pe traseul banilor de publicitate TV - clienții și televiziunile trebuind să încheie contracte directe. Intrarea sa în vigoare a avut efecte majore asupra afacerilor agențiilor care împart banii de publicitate, cifra de afaceri și profitul acestora suferind scăderi însemnate în ultimii doi ani.

Vezi și: Piața de publicitate online din România a crescut cu 7% în 2014



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25