Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Adina Vălean, informații importante pentru șoferi. Când pot ”circula mai departe”

Adina Vălean FOTO AGERPRES
Adina Vălean FOTO AGERPRES

Comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean, a explicat ce măsuri ar putea fi luate la nivel european pentru transportatorii de mărfuri, în contextul în care cele mai multe ţări şi-au închis graniţele din cauza pandemiei de coronavirus. 

Întrebată de publicaţia Deutsche Welle ce măsuri se iau pentru fluidizarea traficului în zona frontierelor pentru transportatori, Adina Vălean a explicat cât timp ar trebui să stea un tir în vamă, dar şi ce ar însemna asta pentru vameşi. 

"Noi monitorizăm situaţia în punctele de trecere a frontierei zilnic. Ea este fluidă. În funcţie de măsurile care se introduc sau ridică, timpii de aşteptare cresc sau scad. Am avut o perioadă puncte fierbinţi pe anumite culoare. Însă în ultima vreme aceste situaţii s-au reglementat, multe dintre statele membre au înţeles să armonizeze măsurile de control în frontieră, la care se adaugă ceea ce am propus noi, Comisia Europeană, anume crearea acestor benzi verzi în punctele de trecere a frontierei pentru transportul de marfă. Aceasta înseamnă că un camion sau o dubă de transport de mărfuri trebuie să treacă cu totul prin control în maxim 15 minute.

Ideea de 15 minute nu înseamnă că vameşul trebuie să alerge. Înseamnă că la inspecţie documentele se pot trimite de exemplu electronic, înainte. Şi că numai anumite seturi de documente sunt verificate. Înseamnă că şoferul nu trebuie să se dea jos din cabină pentru a merge la un anumit punct – asta este şi pentru siguranţa sănătăţii şoferului şi a vameşului. De asemenea, nu le sunt cerute controale sau documente suplimentare de natură medicală, cel mult se organizează verificarea temperaturii iar dacă nu există vreun simptom, şoferul poate circula mai departe. Avem, practic, o definire clară a operaţiunilor care se fac, a documentelor care se cer. Asta uşurează fluxul. Cum se vor organiza poliţia de frontieră, vameşii – asta rămâne la latitudinea lor. Avem o colaborare permanentă cu cei de la afaceri interne, facem parte din această reţea de comunicare alături de poliţia de frontieră, ei înţeleg foarte bine şi apreciază aceste recomandări, le consideră bine venite", a explicat Adina Vălean pentru Deutsche Welle, conform Adevărul. 

De ce se formează cozi 

 

"Avem, între două state, control de frontieră pe ieşire, control de frontieră pe intrare. Dacă unul dintre aceste controale nu are reguli clare şi nu se face schimb rapid, asta determină apariţia de cozi şi în celălalt stat. Toată lumea doreşte o mai bună colaborare şi recomandări clare, pe care să le respecte toţi.

Ne dorim ca acolo unde se face controlul şi la ieşire şi la intrare să existe colaborare între cele două state membre, să poată stabili un punct de control comun. Cu atât mai mult cu cât există o bază de reguli comună, armonizată. Ar fi extraordinar dacă s-ar putea face un singur punct de control, pentru a nu dubla timpul petrecut în frontieră de lucrătorii din transporturi.", a mai spus comisarul european. 

Controale la graniţă în spaţiul Schengen

 

"Aceste controale sunt anunţate şi nu vizează transportul de mărfuri. Am avut succes pentru că am acţionat din timp. De îndată ce am văzut că pot apărea probleme cu şoferii, am acţionat pentru a elabora liniile directoare, a merge mai la detalii, a da sugestii, să se organizeze la nivel european. Transportul de mărfuri blocat ar fi însemnat ca economia să încremenească. Nu putem alege o prioritate a mărfurilor care trec. Avem nevoie în piaţa comună ca toate pieţele să fie aprovizionate. Dar avem nevoie şi pentru industrie şi producători să îşi obţină componentele. Cine poate stabili o listă exhaustivă pentru toate componentele chimice care intră în compoziţia unui medicament – care să fie prioritare, care nu? E nevoie de toate. E nevoie de plastic pentru a ambala un medicament. Aşa îţi dai seama cât de integrată este piaţa europeană. În mod clar, nimic nu trebuie să se oprească. Acesta este principiul de bază: toate bunurile trec, nu există discriminare pe bază de naţionalitate a transportatorului. Nu alegem între şoferii de o naţionalitate sau alta sau între camioanele înregistrate într-un stat sau în altul.", a conchis Adina Vălean. 

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.24
YesMy