EXCLUSIV  Abundența de grâu ucrainean în Portul Constanța îi afectează pe fermierii din România: Deși le-au crescut cheltuielile, prețul scade

Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels

Toma Dinu, decanul Facultății de Management și Dezvoltare Rurală, a vorbit, în exclusivitate pentru DC News, despre problemele pe care le întâmpină fermierii români din cauza importurilor de cereale din Ucraina în Portul Constanța.

Invitat la DC News, Toma Dinu, decanul Facultății de Management și Dezvoltare Rurală din cadrul USAMV, a vorbit despre problemele întâmpinate de fermierii români din cauza importurilor de grâu ucrainean în Portul Constanța:

„Se va mai ivi o problemă, deja fermierii au început să se plângă. Abundența de grâu ucrainean pe portul Constanța va scădea prețul în Portul Constanța. Nu e bine pentru fermier“, a spus Toma Dinu.

„Păi și nu e bine? Poate face făină în țară. Odată ce prețul a crescut, crește peste tot...suntem ca în Moromeții“, a spus Val Vâlcu.

„Nu e bine pentru fermier. Fermierul vine dintr-un istoric în care motorina i-a crescut la preț, îngrășămintele i-au crescut la preț, pesticidele i-au crescut, salariile i-au crescut și se așteaptă și el ca aceste creșteri de prețuri la importuri să fie cumva compensate de prețul de vânzare. Când zice că a pus mâna pe venit, pe un preț frumos, 407 euro pe tonă livrare septembrie 2022, vine grâul din Ucraina, 10-20 de milioane de tone în Constanța și să vedeți atunci ce prețuri vor fi“, a adăugat Toma Dinu.

„Păi nu avem preț european, preț mondial? Nu poate să ducă grâul românesc, pe tren, pe Dunăre, în Europa? Avem porturi la Galați, la Giurgiu, la Oltenița, se poate gândi o schemă prin care să le ia pe Dunăre și să le ducă în Germania?“, a întrebat Val Vâlcu.

„În viitorul mediu ne putem gândi, dar eu vorbesc de 2022. Ne tot gândim ca porturile astea dunărene să preia o parte din cantitate, să nu mai transportăm pe camion, din toată România, către Constanța, ci să ducem fie pe cale ferată, fie pe barjă, dar amintiți-vă cât de greu este transportul pe Dunăre vara, apropo de dragarea Dunării. În plus, e secetă în Europa și există această temere că nu mai este utilizabilă din punctul ăsta de vedere“, a spus Toma Dinu.

CITEȘTE ȘI    -    EXCLUSIV  Pentru ca o fermă să treacă la fiu sau fiică, trebuie să-i moară părinții, altfel nu primește subvenții. Prof. Toma Dinu: România se faultează singură

Despre criza alimentară și șantajul cerealelor, noile arme în războiul din Ucraina. Prof. Toma Dinu: România, al treilea jucător din Marea Neagră

Despre criza alimentară și blocajul grâului de proveniență ucraineană s-a discutat în emisiunea de marți transmisă live de DCNews TV. Invitalul jurnalistului Val Vâlcu a fost decanul Facultățății de Managemant și Dezvoltare Rurală, USAMV, Toma Dinu. Alături de acesta s-a realizat o analiză a situației actuale. 

”Există doi mari poli de exportatori la nivel mondial. Este vorba despre cele două Americi și Bazinul Mării Negre. În bazinul Mării Negre, România este al treilea jucător după Rusia și Ucraina”, a declarat decanul Toma Dinu, la DCNews. 

Inevitabil, privind retroactiv, jurnalistul Val Vâlcu a făcut referire la epoca URSS-ului, epoca în care Rusia avea nevoie de intervenția SUA în ceea ce privește asigurarea necesarului de cereale pentru a putea hrăni întregul bloc URSS. 

”Europa Liberă spunea că o pârghie, un instrument prin care SUA interveneau în favoarea drepturilor omului în lagărul estic, erau exporturile de cereale în Rusia care la acel moment nu se ajungea cu alimentele, era foamete”, amintește jurnalistul Val Vâlcu (citește continuarea AICI). 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel