A fost descoperit SECRETUL celor care NU SE ÎNGRAŞĂ: ţine de genetică, nu de diete şi sport

Foto: Pxhere

Oamenii de ştiinţă au descoperit "asul din mânecă" al celor care, oricât ar mânca, nu se îngraşă niciodată. Secretul stă în ADN.

Ţi s-a întâmplat şi ţie, probabil, să ai printre prieteni sau cunoştinţe pe acel cineva care, deşi mănâncă cât tine sau mai mult decât tine atunci când staţi la masă împreună, nu ia nici măcar un kilogram în plus. Ei sunt cei mai invidiaţi pentru că pot mânca dulciuri şi pizza şi burgeri pe săturate fără să fie nevoiţi, mai târziu, să ţină dietă sau să facă exerciţii istovitoare dacă nu vor să-şi reînnoiască garderoba. Sunt nişte norocoşi...au zestre genetică, spun cei mai mulţi medici. Savanţii au descoperit secretul oamenilor slabi: ţine de genetică, nu neapărat de un regim strict şi ore de sport la sală. O echipă de cercetători britanici a studiat timp de 20 ani aproape 15.000 de persoane fără exces de kilograme: au ajuns la concluzia că subiecţii au în ADN gene care îi feresc să ia în greutate peste măsură.

Cercetătorii de la Cambridge au analizat comportamentul alimentar al celor care au reuşit să rămână slabi din copilărie până la vârsta adultă. Şi-au dat seama că sunt două categorii de oameni slabi: cei care nu au poftă de mâncare şi cei care mănâncă orice vor, oricât vor, dar nu se îngraşă. Iar aceştia din urmă sunt cei mai mulţi. Sadaf Farooqi,  profesor la Cambridg, ne spune: „40% dintre oamenii slabi ne spun că mănâncă orice vor şi nu se îngraşă. Ei bine, asta vrem să vedem. Noi credem că unii oameni au gene care le permit să ardă grăsimile foarte repede, să ardă caloriile şi în acest fel reuşesc să rămână slabi.”

Cercetătorii mai spun că un copil ai cărui părinţi sunt slabi are mult mai multe şanse să îşi menţină o greutate normală la vârsta adultă, decât un copil cu părinţi supraponderali. "Dacă reuşeşti să rămâi slab, înseamnă că ai avut norocul să moşteneşti gene bune. În felul acesta, poate că oamenii vor fi mai drăguţi cu cei care se luptă cu greutatea", notează BBC News. Asta nu înseamnă că deţinătorii genelor care duc la îngrăşare trebuie să se resemneze. Doar că, pentru a-şi menţine o greutate în limitele normale, aceştia trebuie să facă mult mai mult efort, cum ar fi să limiteze cantitatea de mâncare şi să viziteze sala de fitness mai des.