Vitamina C, beneficii pentru sănătate

Dana Lascu / 03 sep 2018 / 12:26 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Vitamina C - sau acidul ascorbic cum mai este cunoscută - este un nutrient vital, puternic antioxidant, esențial vieții, întrucât este implicat în numeroase procese în interiorul organismului. Ea poate fi obținută foarte ușor din alimente, așa că nu e nevoie să vă îndopați cu suplimente și pastile.

Dacă ar fi să facem o scurtă trecere în revistă a celor mai importante procese din organism în care este implicată vitamina C v-am spus că acest nutrient sulubil vital, care este un puternic antioxidant, este implicat în: producția de glucocorticosteroizi și unii neurotransmițători, în metabolismul glucozei, al colagenului, al acidului folic și al unor aminoacizi, în neutralizarea radicalilor liberi și a nitrozaminelor, dar și în reacții imunologice.

Vitamina C poate fi foarte ușor obținută din alimentație. Iată cele mai bogate surse de acid ascorbic.

Fructe

Probabil știți despre portocale, grapefruit, lămâi și limes. Dar și fructe de padure - căpșuni, zmeură, afine, afine. Papaya, kiwi, ananas, cantalup, prune și pepene verde sunt surse bune. Chiar și bananele, merele și perele au unele. Măncați-le proaspete și crude. Vitamina C se descompune când este încălzită, arată webmd.com.

Vegetale

Gândiți-vă la tot ce e verde. Ardei sunt foarte buni. Kale, varză, broccoli, conopidă varză de Bruxelles. Nu uitați de roșii și cartofi dulci. Dacă chiar trebuie să vă gătiți legumele, alegeți varianta la aburi sau cea la microunde. Aceste metode tind să mențină cantități mai mari din vitamina C.

Duoul dinamic

Vitamina C ajută și alți nutrieți să fie eficienți. Puneți piper roșu peste salata de spanac. Adugați niște broccoli peste fasolea verde și niște căpșuni peste cerealele integrale de ovăz.

Previne răceala? Nu! Dar ajută

Sistemul imunitar are nevoie de vitamina C pentru a funcționa corect. Dar cantitățile extra nu vă vor ajuta să evitați răceala. Poate o vor face să dispară mai repede sau să nu o simțiți așa puternic - dacă aveți un aport mare și constant înainte de a răci.

Ajută celulele

Vitamina C vă ajută să scăpați de substanțe chimice care provoacă leziuni în interiorul corpului. Ajută la compensarea efectelor poluării, a fumului de țigară, a luminii solare, a radiațiilor și chiar ajută transformarea alimentelor în energie. Toate aceste efecte benefice vă vor proteja de boli, inclusiv de Alzheimer și de cancer.

Efecte la nivelul pielii

Corpul are nevoie de vitamina C pentru pentru oase, cartilaje, piele și mușchi (inclusiv inima), ligamente, tendoane și vase de sânge. Ea este importantă și pentru țesuturile noi și țesuturile rănite (care se cicatrizează mai repede) și pentru a împiedica apariția ridurilor.

Ajută creierul

Aveți nevoie de vitamina C pentru a vă ajuta creierul să transmită semnale în tot corpul. Acestea vă afectează starea de spirit, memoria, motivația și cum simțiți durerea.

Îmbunătățește vederea

Vitamina A din morcovi nu este singurul lucru bun pentru ochi. Vitamina C ar putea încetini degenerescența maculară legată de vârstă, dar nu va împiedica boala. Fde asemenea, vă poate reduce riscul de cataractă.

Vitamina C și cancerul

Dozele foarte mari, în special administrate intravenos, pot încetini creșterea și răspândirea celulelor canceroase. În unele cazuri, vitamina poate ajuta chimioterapia și radiațiile să funcționeze mai bine. În general, vă poate ajuta să vă simțiți mai bine și să aveți și mai puține efecte secundare. Dar fiți atent, pentru că în funcție de doză, tratamentele pot fi mai puțin eficiente. Medicul curant stabilește dacă luați sau nu vitamina C în timpul tratamentului.

Efecte anti-fumat

Când fumați, nivelul de vitamina C scade. Încercați să compensați prin alimentație și veți observa că scade pofta de țigări. Și cei care fumează pasiv pot fi afectați.



Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.22