UE, norme noi pentru platformele online

UE introduce noi norme de transparență pentru platformele comerciale online, menite să facă mediul echitabil și mai previzibil, precum și să asigure un sistem eficient de obținere a despăgubirilor.

Regulamentul adoptat vineri de Consiliu abordează relațiile dintre platformele online și întreprinderi. „Predictibilitatea este esențială pentru afaceri. Companiile care desfășoară activități prin intermediul platformelor online ar trebui să fie pe deplin conștiente de termenii acestei relații și, atunci când este necesar, să poată solicita despăgubiri rapide și eficiente. Noul regulament, primul de acest fel din lume, va permite companiilor din UE să profite pe deplin de avantajele economiei digitale", spune Niculae Bădălău, ministrul Economiei din România

Scopul principal al regulamentului este de a stabili un cadru juridic care să garanteze condiții și termeni transparenți pentru utilizatorii comerciali ai platformelor online, precum și posibilități eficiente de obținere a despăgubirilor atunci când acești termeni și condiții nu sunt respectate.

Pentru a îmbunătăți transparența, platformele trebuie să utilizeze termeni și condiții clare și inteligibile pentru furnizarea serviciilor lor de intermediere online. Acestea trebuie să furnizeze o motivare de fiecare dată când decid să restrângă, să suspende sau să pună capăt utilizării serviciilor lor de către un partener. În plus, platformele ar trebui să dezvăluie public principalii parametri care determină ierarhizarea utilizatorilor de afaceri în rezultatele motoarelor de căutare, precum și orice tratament diferențiat pe care îl acordă bunurilor sau serviciilor oferite. De asemenea, ar trebui să prezinte descrierea principalelor considerente economice, comerciale sau juridice care limitează capacitatea utilizatorilor de a oferi diferite condiții consumatorilor din afara platformei.

Ce obligații se arată în regulament

Regulamentul obligă toate platformele (cu excepția celor mai mici, astfel cum sunt definite în regulament) să instituie un sistem intern eficient și rapid de tratare a reclamațiilor și să raporteze anual cu privire la eficiența acestuia. De asemenea, solicită platformelor să enumere în termenii și condițiile lor doi sau mai mulți mediatori pentru cazurile în care sistemul intern de soluționare a reclamațiilor nu poate rezolva o dispută între utilizatori. Regulamentul stabilește dreptul organizațiilor reprezentative, asociațiilor sau organismelor publice de a iniția proceduri judiciare împotriva platformelor care nu respectă cerințele regulamentului. De asemenea, regulamentul oferă statelor membre competența de a stabili sancțiuni în conformitate cu sistemele lor naționale atunci când există încălcări ale regulamentului.

Comisia este invitată să încurajeze platformele să înființeze organisme de mediatori independenți specializați, să elaboreze coduri de conduită și să evalueze periodic funcționarea noilor norme.

Regulamentul trebuie să fie semnat și publicat în Jurnalul Oficial al UE și va intra în vigoare în a douăzecea zi de la publicare. Se va aplica în următoarele douăsprezece luni de la data publicării.

Platformele online sunt factorii cheie ai comerțului digital. În prezent, mai mult de un milion de companii din UE comercializează prin intermediul platformelor online și se estimează că aproximativ 60% din consumul privat și 30% din consumul public de bunuri și servicii legate de economia digitală totală sunt tranzacționate cu ajutorul intermediarilor on-line.

Vezi și: UE permite creşterea importurilor de carne de vită din SUA

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel