UE, amenzi uriașe. Probleme cu sistemele de aer condiţionat pentru automobile

Scutaru Cristina / 08 Martie 2017 / 17:49 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Grupul german Mahle Behr, firma japoneză Denso şi alţi patru producători de componente auto au fost amendaţi cu 155 milioane de euro de Comisia Europeană pentru că au pus la punct mai multe carteluri pe piaţa furnizării de componente pentru instalaţiile de climatizare şi de răcire ale motoarelor destinate constructorilor auto din spaţiul economic european.

Cei şase producători de componente auto vizaţi de această decizie sunt companiile Behr (Germania), Calsonic (Japonia), Denso (Japonia), Panasonic (Japonia), Sanden (Japonia) şi Valeo (Franţa). Investigaţia Comisiei Europene a scos în evidenţă existenţa a patru carteluri care au funcţionat în perioada 2004-2009. Cei şase furnizori şi-au coordonat preţurile şi pieţele prin schimburi de informaţii sensibile. 'Decizia de astăzi scoate în evidenţă că nu acceptăm cartelurile care afectează piaţa europeană, indiferent de cine şi cum sunt organizate', a declarat comisarul european pentru Concurenţă, Margrethe Vestager. Firma germană Mahle Behr a fost amendată cu 62,1 milioane euro, în timp ce firma japoneză Sanden trebuie să plătească o amendă de 64,6 milioane de euro, iar firma niponă Denso a fost amendată cu 322.000 euro. Amenda impusă firmei franceze Valeo este de 26,7 milioane euro, iar Calsonic trebuie să plătească 1,7 milioane euro, scrie Agerprs.

[citeste si]

În schimb, Panasonic a evitat plata unei amenzi pentru că a alertat Comisia despre existenţa unui cartel. Toate companiile vizate şi-au recunoscut vinovăţia în schimbul unei reduceri de 10% a amenzilor lor. Executivul comunitar a precizat că aceste carteluri i-au afectat pe producătorii auto Volkswagen, BMW, Mercedes, Volvo, Suzuki, Nissan, Renault şi Jaguar Land Rover. Aceasta este a şasea decizie a Comisiei Europene de la debutul unor investigaţii în industria componentelor auto în urmă cu mai mulţi ani. Celelalte tipuri de componente auto aflate în continuare în vizorul Comisiei sunt scaunele, sistemele de direcţie şi ţevile de eşapament.

În România, Valeo a început la Timişoara producţia sistemelor de iluminat în septembrie 2005. În prezent, peste 1.400 de oameni produc faruri, faruri de ceaţă, lămpi adiţionale stop şi faruri pentru camioane pentru cele mai mari nume din domeniul producţiei de automobile. 


Te-ar putea interesa



Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.24