Uber, record de utilizatori în România. Cine este nr. 1 milion

DCNews Team / 23 mai 2018 / 21:44 Salveaza PDF Comentarii

Uber anunță un număr RECORD de utilizatori în România. La trei ani de la lansare, serviciul este utilizat de peste 1 milion de români. Compania a transmis un mesaj guvernanților, fără a vorbi despre proiectul de OUG care interzice Uber, Taxify sau Clever Taxi.

 

Uber a anunțat azi că a depășit pragul de 1 milion de utilizatori în România, la peste trei ani de când a fost lansat în București. Fără a vorbi despre proiectul de Ordonanță care ar putea interzice Uber, Taxify dar și Clever și Star Taxi, compania a transmis un mesaj guvernanților.

"Am devenit o parte importantă din sistemul de mobilitate al orașelor mari, alături de transportul în comun și de taxi. Vom face tot ce ține de noi să continuăm să oferim în România un serviciu sigur, transparent și de încredere, așa cum facem în alte peste 600 de orașe din 77 de țări. Susținem cu tărie o reglementare progresistă a serviciilor noi, de tip ridesharing, și suntem încrezători că autoritățile vor decide să încurajeze progresul tehnologic" a spus Nicoleta Schroeder, General Manager, Uber România.

Ioana, utilizatorul cu numărul 1 milion

Utilizatorul cu numărul 1 milion este Ioana, o tânără de 27 de ani din Bacău, care locuiește în București. Prima cursa cu Uber a fost pe 17 mai și a costat 10 lei.

Intenția Guvernului de a interzice aplicațiile de transport printr-o ordonanță de urgență a generat o reacție puternică în rândul societății, care au numit inițiativa profund nelegală" și o "încercare de a opri progresul digital".

Avocatul Cristian Băcanu, partener în cadrul firmei de avocatură MDM legal consideră că ordonanța de urgență ar putea să ducă la sancționarea României de către Comisia Europeană. „Proiectul de Ordonanță privind modificarea legii taximetriei este în opinia mea profund nelegal, acesta încălcând legislația europeană. De exemplu, Directiva privind serviciile, Directiva privind prevenția barierelor tehnice în calea comerțului și Directiva privind comerțul electronic. Este posibil chiar ca România să intre într-o procedură de infringement declanșată de Comisia Europeană".

Cristian Botan, președintele Coaliției pentru Economia Digitală, spune că este o greșeală să pui obstacole în calea inovației și că aceasta ar trebui reglementată. „Guvernul cere practic unor servicii digitale, fie că vorbim de ridesharing sau de aplicațiile de comandă de taxi, să devină dispecerate de taxi conform unei legislații învechite Este o legislație care a fost scrisă înainte de inventarea smartphone-ului. În opinia mea, este o greșeală enormă și o încercare de a opri progresul digital.

Ce prevede proiectul de ordonanță pus în dezbatere de Guvern?

În primul rând, se elimină din textul normei juridice expresia „în mod repetat". MDRAP urmărește crearea cadrului legal care să asigure sancționarea tuturor șoferilor care folosesc aplicațiile de tip UBER sau Taxify, precum și a taximetriștilor care folosesc aplicații precum Clever sau Star Taxi. Eliminarea sintagmei va duce la posibilitatea autorităților de a aplica sancțiuni imediat, fără a mai fi nevoite să demonstreze caracterul repetat al faptei. Practic, în lipsa unei reglementari care să legifereze serviciile de ridesharing, şoferii care fac Uber sau Taxify vor putea fi sanctionaţi cu amenzi până la 5000 de lei , ceea ce ar duce la limitarea sau chiar dispariţia celor două servicii din România.

Totodată, prin acest OUG se modifică litera j), la articolul 1, care definește dispeceratul ca fiind: "activitatea conexă transportului în regim de taxi, marfă sau bunuri, autorizată de autoritatea de autorizare, care permite preluarea comenzilor de transport prin intermediul telefonului, aplicației informatice mobile de taxi sau alte mijloace ce pot fi descărcate cu ajutorul internetului și le transmite taximetristului prin stația radio de emisie-recepție, prin intermediul aplicației informatice mobile de taxi conectată la internet". Conform noii legi, aplicațiile de taxi Clever și Star nu vor mai putea funcționa fără a fi autorizate ca dispecerat de taxi, chiar dacă prin modelul lor de business dispeceratul nu este necesar.


Te-ar putea interesa

Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26