Compania aeriană naţională din Turcia, Turkish Airlines, precum şi principala companie turcească de telecomunicaţii, Turk Telekom, au decis să nu îşi mai facă publicitate în mass media din SUA.
Acesta se vrea un răspuns la criza existentă între cele două state, au anunţat marţi o serie de oficiali din respectivele companii, transmite Reuters. Anterior, preşedintele Turciei, Recep Tayyip Erdogan, a declarat că ţara sa va 'boicota' produsele electronice americane, în contextul în care relaţiile între Ankara şi Washington s-au tensionat puternic în ultimele săptămâni.
Un oficial de la Turkish Airlines a precizat că boicotul cu privire la publicitate va viza toate tipurile de media chiar dacă actualele campanii de publicitate nu vor fi afectate.
Mesaje pe Twitter
'Noi la Turkish Airlines am decis să ne alăturăm statului şi poporul nostru', a declarat vicepreşedintele pentru relaţiile cu media Yahya Ustun într-un mesaj publicat pe Twitter. La rândul său, directorul de comunicare de la Turk Telekom, Hamdi Ates a publicat şi el un mesaj similar pe Twitter.
Actualele tensiuni dintre Ankara şi Washington vin după ce SUA au impus sancţiuni şi au ridicat tarifele la importurile de aluminiu şi oţel din Turcia, în urma unei dispute legate de încarcerarea de către Ankara a unui pastor evanghelic american. În ultimele zile, tendinţa de depreciere a lirei în raport cu dolarul s-a intensificat, moneda turcească pierzând peste 40% din valoare de la începutul acestui an.
În replică, Erdogan a denunţat un complot politic împotriva ţării sale şi ameninţă că va riposta prin căutarea de noi pieţe şi aliaţi.
Vezi și: Erdogan: Turcia va boicota electronicele americane
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News