Turismul își ia avânt după pandemie. Cererea mondială de călătorii cu avionul a crescut cu peste 76%, în iunie

Sursă foto: Pexels (Jeffry Surianto)
Sursă foto: Pexels (Jeffry Surianto)

Cererea mondială în sectorul transportului aerian a crescut 76,2% în iunie, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, impulsionată de ridicarea în mare parte a măsurilor sanitare impuse de pandemie, însă nu a revenit la cifrele de dinainte de criză, a anunţat, joi, Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (IATA), citată de agenţia EFE.

Traficul aerian în iunie a fost la un nivel de 70,8% din cel anterior pandemiei, conform ultimului raport lunar al organizaţiei, care grupează o mare parte din companiile aeriene.

"Cererea de călătorii cu avionul se menţine ridicată. După doi ani de izolare şi restricţii la graniţe, lumea profită de libertatea de a călători", a declarat directorul general al IATA, Willie Walsh.

Îmbunătăţirea rezultatelor în iunie a fost notabilă în special în ceea ce priveşte traficul internaţional, unde cererea globală s-a majorat cu 229,5% faţă de iunie 2021, impulsionată în special de ridicarea restricţiilor în zona Asia-Pacific, deşi este încă la 65% din nivelul prepandemie.

În această regiune, cererea de zboruri internaţionale a avut un avans interanual de 492%, în timp ce în Europa a crescut cu 234,4%, în Orientul Mijlociu cu 246,5%, în America de Nord cu 168,9%, în America Latină cu 136,6% şi în Africa cu 103,6%.

Cererea pe piaţa internă a avut o creştere mai modestă, de 5,2%, cu multe fluctuaţii din cauza situaţiilor sanitare şi economice din marile pieţe.

Astfel, în timp ce în India a crescut cu 264,4% şi în Japonia cu 146,4%, în SUA avansul a fost de 8,7%, iar în China a scăzut cu 45%, deoarece a aplicat în continuare anul acesta restricţii intense de mobilitate din cauza Covid.

"S-au confirmat predicţiile că ridicarea restricţiilor va dezlănţui cererea de călătorii reprimată", a subliniat Walsh, care, pe de altă parte, a recunoscut provocările pe care această creştere a călătoriilor le-a declanşat pe multe aeroporturi, ceva ce, a estimat el, va continua pe termen scurt.

"Un motiv pentru a continua să fie arătată o oarecare flexibilitate în normele de utilizare a sloturilor", a afirmat şeful IATA, care reclamat în acest sens Uniunea Europeană care nu a reintrodus încă cerinţele de utilizare a acestor sloturi de dinainte de pandemie, notează Agerpres.

Companiile aeriene ruse i-au sfătuit pe piloți să folosească mai puțin frânele pentru a economisii resurse

Companiile aeriene rusești le recomandă piloților să folosească mai puțin frânele la aterizare și rulare pentru a economisi resursele avioanelor de linie occidentale, pentru care nu sunt furnizate piese de schimb din cauza sancțiunilor, scrie Moscow Times.

Potrivit Aviatorshina, echipajele S7 Airlines au fost instruite să folosească modul de marșarier scăzut, în locul frânării automate, dacă starea și lungimea pistei permit acest lucru. Compania recomandă folosirea frânei doar atunci când viteza scade la 130 km/h, evitând în același timp frânările intensive pentru a finaliza aterizarea cât mai curând posibil și a elibera pista.

Ural Airlines recomandă piloților să efectueze aterizări fără a aplica frâna automată pe piste lungi și să minimizeze numărul de acționări ale frânei, iar atunci când parchează, să oprească frâna de parcare folosind plăcuțe.

Rossiya Airlines i-a sfătuit pe piloți să nu încerce să elibereze pista de la cea mai apropiată cale de rulare, ceea ce poate necesita frânări puternice. Piloții sunt sfătuiți să folosească marșarier pentru a minimiza căldura și uzura frânei și pentru a evita rularea cu frânele puse.

Aeroflot nu a emis recomandări scrise; le-a cerut verbal piloților să folosească frânele mai economic. Pe pistele lungi, „se poate fără ele”, a spus unul dintre piloții companiei pentru Aviatorshina.

Compania aeriană low-cost Pobeda salvează din durata de viață a frânelor, dar într-un mod diferit: recomandă piloților, dimpotrivă, să recurgă la frânare intensivă (Autobrake 3) folosind marșarier pentru a reduce lungimea de rulare.

În plus, compania le-a cerut piloților să evite virajele cu viteză aproape de zero în jurul punctului de aterizare - tot din aspecte economice.

Acum, în Rusia există 1148 de avioane de pasageri, majoritatea străine. Boeing și Airbus au încetat furnizarea de componente și întreținere aeronavelor încă din primele zile ale războiului. Peste 70 de avioane au fost confiscate în străinătate, după ce locatorii au cerut restituirea proprietății.

Planul Ministerului Transporturilor este de a demonta jumătate din flota de aeronave pentru piese de schimb și astfel să rezolve problema lipsei componentelor originale.

Surse Bloomberg apropiate Aeroflot au raportat la sfârșitul lunii mai că cel mai mare transportator din țară va fi obligat să se angajeze în canibalizare în lunile următoare. Pobeda Airlines intenționează, de asemenea, să demonteze până la 40% din flotă pentru piese de schimb.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel