Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Trei secrete ale publicităţii, împărtăşite de un guru al marketingului

DCNews Team / 10 sep 2010 / 13:28
collister publicitar marketing
collister publicitar marketing

Britanicul Patrick Collister, un adevărat guru al marketingului de nivel mondial, a prezis, într-o conferinţă susţinută la Bucureşti că în 10 ani vor dispărea campaniile de publicitate bazate exclusiv pe televiziune.

“Trăim vremuri în care totul devine direct: daca lansez o reclamă TV, voi adăuga adresa web a unui site la finalul spotului, ca să atrag oamenii să caute mai multe informaţii despre ofertă şi despre produs. Ca urmare, cred că dacă în 10 ani comunicarea nu este 100% directă, marketingul din spatele ei este apă de ploaie, a spus Collister, citat de Agerpres. În trecut, transmiteai o reclamă la televizor şi te puteai aştepta să obţii recunoaştere pentru brandul tău. Dar acum, având atât de multe canale de comunicare către oameni, trebuie să le foloseşti pe toate. Aşa că ai site-ul prin care oferi mai multe informaţii şi dai posibilitatea celui care îl accesează să interacţioneze cu reclama respectivă, să fie parte din ea, să o transmită mai departe. Aşa că toată comunicarea va fi directă. În mare parte, este deja".

Emoţia, mai importantă decât tranzacţia

Desigur, cei mai mulţi oameni de marketing urăsc ce spun eu pentru că un astfel de marketing consumă timp şi este scump. Dar, dincolo de păreri este realitatea: în ultimii 20 de ani, în termeni de produse noi, 86% din lansări au eşuat. De ce? pentru că oamenii nu au simţit nimic relativ la acele produse. Secretul constă în faptul că toată comunicarea ce însoţeşte un produs este lipsită de acea propoziţie care să îi facă pe oameni să simtă promisiunea afirmată de producător şi care să îi determine să răspundă acelei promisiuni. Conform cercetărilor, dacă există conţinut emoţionant în comunicare, probabilitatea de răspuns creşte cu 37% faţă de răspunsul la o comunicare exclusiv tranzacţională. Din punctul meu de vedere, acesta este factorul cheie. Tot factor determinant este şi pentru a înţelege de ce 94% din tot marketingul direct este groaznic, este o insultă la adresa inteligenţei omeneşti”.

Spamul enervează marea majoritate a consumatorilor

Practica trimiterii de mesaje email nesolicitate pentru forţarea vânzărilor este considerată de Patrick Collister o greşeală. “ S-a afirmat că succesul stă în număr: dacă ai 0,1% răspunsuri la e-mail poţi să îţi zici: Am reuşit! Dar ce se întâmplă cu cei 99,9% oameni care s-au enervat?! Detest spam-ul şi, ca urmare, detest toate aceste mesaje agresive, aşa că de îndată ce aflu cum să blochez un astfel de trimiţător o voi face. Şi aşa se întâmplă cu tot marketingul actual: oamenilor nu le place ce le comunici decât dacă înseamnă ceva pentru ei. Şi numai în acest caz îţi permit să le intri în viaţă. Dacă simt că un brand mă exploatează, pun cruce oricărei apropieri de acesta. În plus - ca niciodată până acum - am instrumentele prin care să spun şi altora. Dacă firma doreşte să mă influenţeze şi eu pot să influenţez piaţa. E foarte important să asculţi ce spun oamenii. Şi cred că acesta este miezul expunerii mele de astăzi: oameni cred oameni. Dacă un om spune ceva despre un produs, acest lucru este crezut mai degrabă decât ce spune compania.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play


Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.24
YesMy