Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Trei mega-tendințe schimbă economia. Impact devastator asupra Romaniei

Un sondaj realizat în rândul directorilor de companii din România prezintă trei mega-tendinţe care vor transforma economia în următorii ani. Din păcate, concluziile cercetării nu sunt deloc încurajatoare pentru țara noastră, în condițiile în care România nu are și nu creează tehnologie, se apropie de epuizarea resurselor și are o demografie în scădere, care va crește costul forței de muncă și va duce la acutizarea problemelor legate de pensii.

Progresul tehnologic, schimbările demografice, epuizarea resurselor - cele trei mega-tendințe

Directorii de companii din România consideră că există trei mega-tendinţe care le vor transforma afacerile în următorii ani, potrivit concluziilor celei de-a 17 ediţii a sondajului PwC Global CEO Survey. Aproape toţi sunt de părere că progresul tehnologic va avea un impact semnificativ asupra companiilor lor. Mai mult de jumătate dintre respondenţi declară că vor resimţi influenţa schimbărilor demografice, precum şi pe cea a epuizării resurselor şi a schimbărilor climatice. Urbanizarea este, de asemenea, una dintre tendinţele globale care pot remodela afacerile.

92% dintre directorii generali din România au menţionat progresul tehnologic ca fiind una dintre primele trei tendinţe globale care le vor transforma cel mai mult afacerea în următorii cinci ani. Procentul este mai mare comparativ cu cel înregistrat la nivel global şi european (81%).

Vezi și: Chevron se retrage din Bulgaria

 

Atât schimbările demografice cât şi epuizarea resurselor şi schimbările climatice au fost menţionate de către 51% dintre directorii de companii din ţara noastră. Urbanizarea este menţionată de către 47% dintre aceştia.

Progresul tehnologic şi schimbările demografice sunt cele mai importante tendinţe şi în opinia directorilor generali la nivel global. Răspunsurile lor plasează pe a treia poziţie schimbările în echilibrul puterii economice globale. Această tendinţă este menţionată de 59% dintre respondenţii la nivel global, în vreme ce doar 41% dintre omologii lor din ţara noastră o includ pe lista primelor trei tendinţe care le vor transforma afacerile.

„Există un larg consens între directorii generali din România în privinţa rolului progresului tehnologic în remodelarea afacerilor în următorii ani. În acest context, în care avem tot mai mult sentimentul că viitorul a început ieri, inovaţia este cea mai importantă oportunitate de creştere. Iar inovaţia nu se mai rezumă doar la tehnicile de fabricare a produselor sau la maniera de prestare a serviciilor, ci şi la modalităţile de abordare şi atragere a clienţilor”, a declarat Vasile Iuga, Country Managing Partner, PwC România.

Inovația produselor și serviciilor, principala oportunitate 

După experienţa ultimilor cinci ani, în care directorii generali din România şi-au condus companiile încercând să le menţină profitabile în condiţii economice vitrege, cei mai mulţi dintre ei se bazează pe creşterea organică a afacerilor lor. Aceştia văd ca principală oportunitate de creştere a afacerii inovaţia în privinţa produselor şi serviciilor, într-o proporţie (47%) mai mare decât cea a omologilor la nivel global (35%) şi european (33%). Această tendinţă s-a accentuat atât în România, cât şi pe plan global, faţă de ediţia anterioară a studiului, când 29% dintre respondenţii din ţara noastră considerau crearea unui nou produs sau serviciu cea mai importantă sursă de dezvoltare a afacerilor (25% pe plan global).

Citește și: Mutare importantă pe piața creditelor de consum din România

 

„Liderii de succes ai lumii de mâine vor fi cei care reuşesc să identifice şi să exploateze schimbările demografice pentru a-şi asigura forţa de muncă necesară şi pentru a o pregăti să facă faţă noilor exigenţe ale economiei globale. Cu siguranţă, progresul tehnologica va transforma radical piaţa forţei de muncă. Se discută tot mai mult despre meseriile viitorului. Odată cu ele, noi competenţe vor fi necesare viitorilor angajaţi, care la rândul lor vor avea cerinţe tot mai specifice. În aceste condiţii, capitalul uman va continua să fie o prioritate a directorilor de companii”, a adăugat Vasile Iuga.

Mai mulți angajați

Aproape jumătate (46%) dintre respondenţii din România se aşteaptă la o creştere a numărului de angajaţi. Procentul depăşeşte valoarea înregistrată în Europa (42%) şi pe cea din Europa Centrală şi de Est (33%). Omologii la nivel global sunt mai ambiţioşi în privinţa planurilor cu personalul, jumătate dintre ei mizând pe creştere.

În acelaşi timp însă, circa o treime (32%) dintre directorii de companii din România se aşteaptă ca numărul angajaţilor să scadă, acesta fiind al patrulea cel mai mare procentaj din lume, după Italia (43%), Australia (39%) şi Spania (37%). La nivel global, 20% dintre directorii generali împărtăşesc această opinie, iar în Europa Centrală şi de Est procentul lor este de 28%.

Vezi și: Rețeta utilizată de companiile de succes din România

 

Disponibilitatea personalului cu abilităţi cheie este percepută ca o provocare majoră pentru companii de către directorii generali din întreaga lume. Cei mai mulţi respondenţi la nivel global (63%) indică acest aspect ca fiind un potenţial risc. Procentul directorilor generali din România care sunt îngrijoraţi de acest risc a crescut faţă de ediţia precedentă, până la 59%. Pe locul al doilea în topul ameninţărilor percepute de directorii de companii la nivel global se regăseşte creşterea costurilor cu forţa de muncă pe pieţele cu creştere ridicată (58% dintre respondenţi).

Directori de companii din 68 de țări au fost chestionați

Pentru cea de-a 17-a ediţie anuală a raportului PwC Global CEO Survey au fost derulate 1.344 de interviuri în 68 de ţări din întreaga lume, în ultimul trimestru al anului 2013. În funcţie de regiune, 445 de interviuri au fost derulate în Asia Pacific, 442 - în Europa, 212 - în America de Nord, 165 - în America Latină, 45 - în Africa şi 35 - în Orientul Mijlociu. În România au fost realizate 49 de interviuri. 

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play


Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.24
YesMy