Traian Băsescu: Nu voi încălca legea de dragul coabitării

Preşedintele Traian Băsescu a făcut, luni, o declaraţie de presă, în cadrul căreia a aruncat mai multe săgeți către premierul Victor Ponta. Șeful statului a declarat că i se cere să se substituie primului-ministru și să încalce legea, însă a subliniat că nu va face acest lucru tocmai "acum, la bătrânețe".Iată cele mai importante declarații făcute de președintele Traian Băsescu: - Vineri a avut loc o ședință CSAT și noi ne-am limitat la a da un simplu comunicat, legat de ședință; - Aș vrea să clarific lucrurile din punct de vedere legal: Nu-mi place această plimbare a unui proces de privatizare între Guvern şi CSAT, cu atât mai mult cu cât CSAT nu are atribuţiuni în privatizări. Aș vrea să precizez că CSAT lucrează strict pe Legea 414/2002; - Guvernul a presat pentru crearea unui precedent: implicarea CSAT într-un proces de privatizare. Cred că mai bine se făceau presiuni pe câștigător să aducă banii; - Au declarat că privatizarea CFR Marfă a fost un succes. Constat că unii politicieni fug de succes. Doar CSAT nu a făcut-o; - CSAT și-a încheiat misiunea în privința privatizării CFR Marfă, în data de 5 februarie 2013, când, prin hotărârea numărul 23, a avizat strategia de privatizare; - Guvernul s-a angajat să finalizeze procesul de privatizare a CFR Marfă până la sfârșitul lunii septembrie. Știind acest lucru, am hotărât convocarea de urgență a ședinței CSAT, mai ales că nu se cerea prin adresa primită decât punerea pe ordinea de zi; - Premierul a vrut să plece în concediu și după aia să-mi trimită Secretariatul General al Guvernului adresa prin care solicita punerea pe ordinea de zi a CSAT hotărârea cu privire la privatizarea CFR Marfă. Ceea ce nu e tocmai frumos, dar mergem înainte, de dragul coabitării; - CSAT nu are atributul de a verifica Guvernul. Niciodată nu s-a întâmplat asta. E o chestiune relativ ridicolă, CSAT să avizeze o vânzare de acțiuni. Se spune că mă substitui primului-ministru, iar acum mi se spune să o fac. Nu pot! - Deci nu voi putea lua în calcul solicitarea Guvernului, ascunsă sub o lege de siguranță națională. Este ilegal și nu o pot face, mai ales acum la bătrânețe; -  Guvernul a aprobat vânzarea CSAT, prin HG 526, din 24 iulie 2013, însă a uitat să o publice în Monitorul Oficial; - Odată cu aprobarea Hotărârii, sunt 30 de zile în care câștigătorul licitației trebuie să vină cu 20 de milioane de euro, să le depună ca garanții. După încă 30 de zile, trebuie să vină cu toți banii, 202 milioane de euro. - Faptul că nu se publică Hotărârea în Monitorul Oficial amână acest proces; - Dacă dl prim-ministru vrea să lase licitația în aer, este problema dlui. În condițiile în care Guvernul nu va încheia procesul, peste ceva timp GFR va cere daune statului român. Și acești bani se vor plăti din bani publici. Dacă aș fi prim-ministru aș accelera procedurile; - Acum e important ca Guvernul să nu blocheze procedurile, pentru că statul român va plăti. Dacă se ratează, vreau să se facă din cauza partenerului. Nicio instanţă nu va tolera neîndeplinirea unor condiţii pentru că nu am vrut să recunosc un eşec; - Modul în care s-a desfășurat procesul de licitație prefigura un eșec. Deși Guvernul a avut un an la dispoziție pentru a pregăti privatizarea; - Ce ați auzit este punctul meu de vedere, nu al CSAT, nu al premierului; - În politică și în funcțiile cele mai înalte în stat, cel mai bun lucru este asumarea, nu fuga de răspundere. Îmi pare rău că s-a ajuns la concluzia că CFR Marfă e plimbat între palate. Nu, eu nu am unde să-l cazez la Cotroceni, nu am un depou. Vă asigur că, dacă ar fi fost în responsabilitatea mea, de mult luam decizia; - Nu am alte informații decât Guvernul, am aceleași informații. Am cerut serviciilor să facă o verificare dacă au transmis aceleași informații și mie și celorlalți factori de decizie. Iar acest lucru mi s-a confirmat; - Procesul, așa cum este acum, va face din români plătitori de daune; - A venit o solicitare din partea Guvernului, la data de 1 august, la ora 17:15, când premierul era în avion de la ora 10:00; - Și acum sunt sceptic că Gruia Stoica va găsi banii. Guvernul îi creează condiții să arate că nu avea cum să facă rost de bani, pentru că nu avea contractul; - Niciodată după reorganizare, în timpul în care eu am fost ministru al Transporturilor, companiile feroviare nu au fost pe pierderi; - M-a deranjat că s-au trimis hârtiile după ce premierul a plecat. M-a deranjat și faptul că era un proces de privatizare care nu avea nicio treabă cu CSAT și, totuși, au trimis hârtiile; - Nu-mi puteți cere să-l caut pe premier pentru că are o problemă de legalitate. Cine crede că, de dragul coabitării, sunt pregătit să încalc legea, se înșeală amarnic; - Nu voi mai convoca o altă ședință a CSAT pe această temă; - Dacă premierul mergea la Neptun, în loc de Miami, ne puteam vedea. Am o problemă cu fuga de răspundere; - Coabitarea există atât timp cât respectăm legea; - Vă spun cu toată sinceritatea că Victor Ponta nu m-a dezamăgit deloc, pentru că mă așteptam la asta. În clipa de față fuge de răspundere; - Ceea ce ar putea spune Omar Hayssam nu-mi produce nici măcar o minimă tresărire, pentru că eu nu l-am cunoscut pe Omar Hayssam, până când nu a cerut să se ducă după jurnaliștii răpiți; - CFR Marfă e parcat la Palatul Victoria, și se pare că locomotiva nu mai are energie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel