Comisia Europeană va prezenta miercurea viitoare o propunere pentru aplicarea unui impozit pe încasările marilor companii digitale, pentru ca acestea să plătească o cotă corectă de taxe în Uniunea Europeană, relatează agenţia EFE.
În plus, are în vedere o a doua directivă pentru a dezvolta definiţia de "sediu permanent" al companiilor, astfel încât să se ia în considerare "crearea de valoare" şi nu doar prezenţa fizică, aşa cum se întâmplă în prezent, pentru a se stabili unde operează efectiv şi, astfel, unde trebuie să contribuie la fisc.
Propunerile vin la solicitarea mai multor ţări, în frunte cu Franţa, care au cerut măsuri urgente la nivel european pentru a pune capăt lacunelor ce permit companiilor digitale, în special unor giganţi precum Facebook, Amazon, Google şi alţii mai puţin cunoscuţi, să plătească impozite foarte mici.
Impozit pe veniturile brute
În acest context, Executivul comunitar propune ca soluţie provizorie un impozit care să vizeze veniturile brute - în loc de profituri - obţinute din activităţi digitale care generează valoare prin participarea utilizatorilor, conform proiectului la care a avut acces EFE.
Concret, vor fi impozitate veniturile din vânzarea de spaţiu publicitar sau de date privind utilizatorii, precum şi cele provenite din servicii de intermediere care permit utilizatorilor să interacţioneze cu ceilalţi (cel folosit în afacerile de închirieri sau transport privat, de exemplu).
Pragul de impozitare
Rata de impozitare se va aplica numai companiilor care facturează anual peste 750 milioane euro în toată lumea şi peste 50 milioane euro în UE, praguri care încearcă să excludă companiile mai mici şi pe cele în emergente astfel încât măsura să se concentreze pe cele cu cel mai mare potenţial de planificare fiscală agresivă, relatează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News