Lucian Șova a declarat, la interviurile DCNews, că în curând ATR-urile utilizate pentru cursele interne vor fi înlocuite cu avioane Boeing. Problema se pare că este lipsa de piloți școlarizați.
Lucian Șova a declarat că până la sfârșitul anului, bătrânele ATR-uri utilizate la cursele interne vor fi schimbate."Cred că înainte de sfârșitul acestui an o să călătoriți la Cluj cu alte avioane decât cu ATR, pentru că în urma discuțiilor pe care le-am avut la Londra, la ceremonia de semnare a contractului privind cele cinci avioane noi cu președintele Boeing, am adus în discuție, desigur, în primul rând managerul Tarom și am participat și eu la discuții și am întărit cu semnificația calității de ministru credibilitatea mesajului său, am deschis discuții și deja au fost confirmate informațiile pe care noi le-am obținut de atunci în sensul că vom intra în procesul de închiriere de avioane tot de tip scurt curier, niște jet-uri Boeing, folosite acum de o firmă din Spania care renunță la acele avioane, avioane finanțate prin departamentul de leasing, de finanțări pe care Boeing îl are spre deosebire de Airbus. Deocamdată oferta pe care a făcut-o Boeing privind închirierea pe cel puțin a doi ani a unor avioane moderne, nu mai vechi de opt, nouă ani, folosite de operatorul spaniol despre care v-am aminitit, să avem cel puțin cinci până la sfârșitul anului.", a declarat ministrul Transporturilor Lucian Șova.
"Și asta este o problemă"
"Deja am mandatat alaltăieri prin Consiliul de Administrație ca Tarom să înceapă procedura de prospectare a pieții în vederea vânzării ATR-urilor, să vedem ce bani am putea să luăm pe ele. Pe de altă parte începem procesul de pregătire al piloților pentru a putea pilota alte avioane în afară de ATR, pentru că și aceasta e o problemă. Și asta este o problemă, pentru că mâine dacă am avea 20 de avioane Boeing, nu am avea piloți pe care să îi punem să piloteze. Nu avem simulatorul, nu sunt școlarizați. Sunt în piață destui, aseară am vorbit cu managerul de la Tarom și i-am propus să aibă în vedere ideea de a deschide și poarta angajărilor și probabil că vom putea angaja piloți, măcar câțiva, care să îndeplinească calitatea de comandant. Pentru că și dacă ești școlarizat, pentru a lucra pe un anume tip de avion, nu poți fi comandant fără o vechime de doi ani, deci vom avea nevoie de comandanți deja cu brevet și pe cei pe care îi recalificăm să îi ținem în calitate de copilot timp de doi ani să își parcurgă programul. Cred că de multe alte feluri de comandanți este supraproducție, de comandanți mai muncitori, mai ca piloții, este o oarecare criză. Nu mi-a semnalat managerul de la Tarom faptul că ar exista riscul să nu găsim", a mai spus Lucian Șova.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu