EXCLUSIV  GFR vs CFR Marfă: Sorin Chinde, directorul GFR, despre rețeta SUCCESULUI

Bogdan Bolojan / 30 dec 2017 / 12:27 Salveaza PDF Comentarii

Sorin Chinde, directorul Grup Feroviar Român spune că în acest moment țara noastră plătește factura ignoranței care a avut loc de-a lungul timpului la CFR. El a povestit la DCNews Live cum reușește GFR să aibă un profit care să-i permită să se extindă și pe alte piețe europene, în timp ce compania de stat nu se descurcă prea grozav. 

Întrebat despre măsura tăierii vagoanelor de către CFR Marfă, Sorin Chinde spune că ar fi fost bine dacă banii obținuți astfel s-ar reinvesti în material rulant. 

"Dacă banii folosiți din tăierea acestor vagoane s-ar duce în material rulant nou, ar fi ok. Din ce am înțeles, de fapt banii ăștia se folosesc la reducerea pierderilor pe care această companie le acumulează de ani de zile," a spus Sorin Chinde.

El spune că experiența arată că experimentul CFR nu a fost unul de succes, deși s-au încercat diverse metode de eficientizare a companiei chiar și prin spargerea în mai multe ramuri. El a dezvăluit și rețeta de succes a companiei pe care o conduce. 

"Pierderile acumulate de sistemul feroviar au condus la decizia restructurării acestui sistem, a acestui mastodont, în spargerea în companii să spunem, dedicate pe obiecte de activitate: CFR Marfă pentru transport de marfă, CFR Călători pentru transport de călători și CFR Infrastructură. Din punct de vedere financiar, dacă ne uităm astăzi, putem să spunem că nu a fost un experiment de foarte mare succes. Cauzele sunt multiple: atât CFR Infrastructură, cât și CFR Călători nu au primit în decursul anilor sumele de subvenții necesare și peste tot se întâmplă treaba asta, nu numai în România, deci o normalitate care la noi a fost ignorată și acum plătim prețul. Cel puțin în domeniul transportului feroviar, piața a devenit extrem de competitivă. Sunt peste 30 de companii care au licență, care operează în România, deci există atractivitate și există potențial de business în acest sector. GFR are 2700 de angajați în România. Nu este nici un secret. Urmărim costurile foarte îndeaproape. Investițiile sunt făcute acolo unde este nevoie," a încheiat Sorin Chinde.

[citeste si]

Te-ar putea interesa

Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.29