SONDAJ IRES. Ce ne ferim să spunem despre cumpărături

Vlad Manolache / 26 oct 2018 / 09:53 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Un sondaj IRES arată cum influențează publicitatea deciziile românilor și care sunt cele mai importante surse atunci când se hotărăsc să cumpere.

Un sondaj IRES, realizat pe un eșantion de 770 de persoane, arată că șase din zece români cred că în societatea în care trăim există prea multă publicitate. Deși românii sunt influențați în mare măsură de astfel de anunțuri, în momentul cumpărării unor produse, 13% din cei chestionați susțin că sunt de acord cu afirmația că publicitatea minte, iar 47% sunt de acord parțial. 

Referitor la cele mai vizibile mesaje, oamenii, într-o proporție de 71%, au declarat că observă mai degrabă afișajul publicitar în spații deschise, iar cele mai vizibile sunt cele de pe clădiri, stații de autobuz, tramvai sau metrou.

Ce impact are internetul

Conform sondajului, 61% din cei întrebați au declarat că utilizează internetul. Dintre aceștia, însă, 42% sunt atenți la mesajele publicitare. Cele mai cumpărate produse în urma vizionării unor produse online sunt obiectele de încălțăminte, obiecte de îmbrăcăminte, electrocasnice, electronice, obiecte de uz casnic, produse cosmetice și telefoane mobile.  

În cazul ziarelor și revistelor, doar 45% preferă acest mod de informare, însă atenția la mesajele publicitare este mai mare decât în cazul internetului.

Așteptări înșelate de publicitate

Oamenii care cumpără influențați de publicitate se pare că trăiesc și dezamăgiri. Conform IRES, 40% din participanții la sondaj susțin că așteptările le-au fost înșelate după ce au cumpărat un produs în funcție de reclamă. Însă, 57% din ei obișnuiesc, uneori, să se orienteze după publicitate în alegerea unor produse sau servicii.

Sfaturile prietenilor și ale familiei, foarte importante

Atunci când aleg un produs nou, de folosință îndelungată, românii, în proporție de 27%, susțin că sursa credibilă rămâne sfatul primit de la prieteni, familie și cunoscuți, urmați de sfaturile vânzătorilor. În acest context, publicitatea rămâne definitorie doar pentru 8% din cei chestionați. 



Te-ar putea interesa




Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.24