Un barometru INSCOP Research relevă faptul că cel mai bine clasat dintre candidații la Președinție la capitolul notorietate este candidatul PSD, Victor Ponta, 97,1% dintre cei intervievați declarând că știu de candidatura acestuia. Pe locurile următoare se situează Klaus Iohannis și Elena Udrea, între cei doi fiind o diferență de doar 0,1%.
97,1% dintre români știu de candidatura lui Victor Ponta la alegerile prezidențiale, candidatul PSD plasându-se astfel pe primul loc la capitolul notorietate, relevă un sondaj INSCOP Research realizat în perioada 2-8 octombrie 2014, relatează Agerpres. Volumul eșantionului a fost de 1095 persoane și este reprezentativ pentru populația României de 18 ani și peste 18 ani.
Pe locul doi ca notorietate se situează Klaus Iohannis (95,3%), apoi Elena Udrea (95,2%), Călin Popescu Tăriceanu (91,6%), Monica Macovei (88%), Dan Diaconescu (82,2%), Corneliu Vadim Tudor (78,7%), Teodor Meleșcanu (78,6%), Kelemen Hunor (63,1%), Gheorghe Funar (47,4%), William Brânză (36,5%), Szilagyi Zsolt (31,5%), Constantin Rotaru (23,3%), Mirel Amariței (23,2%).
Potrivi aceluiași sondaj, jumătate dintre români se declară interesați de campania electorală, 17,6% dintre români susținând că sunt foarte interesați de campania electorală pentru alegerile prezidențiale și 35,2% interesați.
Totodată, 70,9% dinre cei intervievați au răspuns că știu deja cu cine votează, 18% nu au această certitudine, iar 11,2% declarând că nu știu sau nu răspund.
Câți români cred că subiectele dezbătute în campanie nu au legătură cu probleme țării
55% dintre cei intervievați consideră că subiectele dezbătute în campania electorală au legătură cu problemele care îi interesează în mod direct, dar, pe de altă parte 36,5% dintre români sunt de acord cu ideea că subiectele dezbătute în campanie nu au legătură cu problemele țării, în timp ce 46,4% nu sunt de acord cu această afirmație. 17,2% nu știu sau nu răspund.
Potrivit aceleiași cercetări sociologice, 46,5% dintre respondenți susțin că au cunoștință de programele principalilor candidați, iar 28% dintre români și-ar putea schimba opțiunea de vot ca urmare a acestei campanii electorale, în timp ce 16,2% nu știu sau nu răspund.
Sondajul a fost realizat la comanda cotidianului "Adevărul" și are o eroare maximă de ą 3%, la un grad de încredere de 95%. Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenților.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News