Coronavirus - COVID 19
România în stare de urgență
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642
sau la adresa de e-mail [email protected]

Situaţie fiscală, verificare electronică. Cum funcţionează sistemul

DCNews Team / 15 dec 2014 / 18:17

Persoanele fizice din toată ţara îşi pot verifica electronic propria situaţie fiscală începând de luni, 15 decembrie, la trei luni după ce Spaţiul Privat Virtual a fost lansat şi a funcţionat ca proiect pilot pentru contribuabilii din Bucureşti şi Ilfov, a anunţat Ministerul Finanţelor.

Spaţiul Privat Virtual este primul serviciu electronic pus în funcţiune în România prin intermediul căruia o persoană fizică poate consulta online propria situaţie fiscală.

"Am mulţumirea că în timpul mandatului am iniţiat şi pus în aplicare mai multe proiecte de modernizare a administraţiei fiscale, de încurajare a interacţiunii online dintre fisc şi contribuali. Serviciul Spaţiul Privat Virtual este unul dintre aceste proiecte, realizat cu buget zero, însă cu multă pricepere şi implicare de către specialiştii din MFP şi ANAF", a declarat ministrul Finanţelor Publice, Ioana-Maria Petrescu, care nu va mai ocupa acest post în Cabinetul Ponta IV.

Pentru a accesa Spaţiul Privat Virtual, persoanele fizice vor trebui să se identifice electronic prin certificate digitale calificate sau prin credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă.

Comunicarea electronică în Spaţiul Privat Virtual se face atât dinspre contribuabil către ANAF, cât şi dinspre fisc către contribuabil.

Contribuabilii au acces la mai multe informaţii privind propria situaţie fiscală, respectiv soldul obligaţiilor neachitate, decizia de impunere anuală (începând cu 2013, emisă anul acesta) şi nota privind obligaţiile de plată, care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informaţiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online. De asemenea, contribuabilii mai pot verifica online informaţiile cuprinse în declaraţia 112, respectiv sumele declarate de angajator pentru contribuţiile de asigurări sociale în funcţie de veniturile realizate.

Serviciul va fi dezvoltat treptat, potrivit Ministerului Finanţelor, în baza unui calendar care urmează să fie finalizat în luna decembrie 2015.

Te-ar putea interesa

Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


dcn.n-nxt.25