€ 5.0919
|
$ 4.3707
|
Curs valutar: € 5.0919
|
$ 4.3707
 

EXCLUSIV Se schimbă examenul de bacalaureat și evaluare națională la matematică? Semnalul tras de un lider academic
Autor: Elena Aurel

matematica-elev-scoala_81760100 Sursa foto: https://www.freepik.com/, @EyeEm
 

Subiectele de la Evaluarea Națională și Bacalaureat s-au îndepărtat de scopul real al matematicii, susține conf. univ. dr. Cătălin Gherghe, Decanul Facultății de Matematică și Informatică a Universității...

Conf. univ. dr. Cătălin Gherghe consideră că subiectele de la Evaluarea Națională și Bacalaureat s-au îndepărtat de scopul real al învățării matematicii, adică formarea gândirii și a capacității de a găsi soluții. Acesta a explicat că subiectele au devenit mult prea standardizate, iar elevii le pot anticipa, ceea ce afectează procesul de predare și învățare care este orientat strict către pregătirea pentru examene, fără a măsura cu adevărat competențele dobândite.

„Cum priviți Matematica la Evaluarea Națională și Bacalaureat? Se spune că la Evaluarea Națională de anul ăsta au fost cele mai bune rezultate din ultimii 16 ani, unii spun că și subiectele au fost mai accesibile, dar nu diminuăm meritele copiilor, sub nicio formă. Haideți să ne referim la sistemul celor două mari examene naționale”, a spus Sorin Ivan, decan, director al revistei Tribuna Învățământului. 

„E ceva în ultimii ani, în aceste subiecte care, după părerea mea, se depărtează de scopul învățării matematicii în școală pentru că înveți matematica în școală nu ca să înveți matematică, ci ca să îți formezi o gândire, să poți să te descurci într-un anumit moment al vieții în care nu neapărat vei aplica o formulă, dar mintea ți-e formată în așa fel încât să găsești un optim, să găsești o cale.

Din păcate, după părerea mea, și la Bacalaureat, și la Evaluarea Națională, subiectele au devenit mult prea standardizate, aproape că știi ce ți se dă, doar că se schimbă niște mici date acolo și, din păcate, asta strică foarte mult chiar și lecțiile, învățarea matematicii în școală, pentru că, de multe ori, se învață pentru a te pregăti la aceste subiecte care sunt standard, până la urmă", a spus conf. univ. dr. Cătălin Gherghe.

„Deci o orientare pragmatică strict pe miza examenului", a spus Sorin Ivan. 

„Și care nu măsoară mai nimic", a spus conf. univ. dr. Cătălin Gherghe.

3. -imagine fara descriere- (catalin-gherghe_42622100.jpg)

„Nici meditațiile nu mai sunt ce erau odată"

Conf. univ. dr. Cătălin Gherghe a explicat că subiectele de la examene ar trebui să fie mai variate, nu doar standardizate, pentru a testa cu adevărat dacă elevii pot face pasul următor. Acesta a subliniat că, în trecut, profesorii se pregăteau mai bine datorită complexității subiectelor, iar meditațiile contribuiau la perfecționarea acestora. 

„Poate nu era foarte mare diferență, dar totuși pe vremea mea, acum 10-15-20 de ani, nu prea știai ce ți se va da. Eu nu mă refer neapărat la dificultate, eu nu țin neapărat să fie grele subiectele. Bine, sunt unele cu care vrei să testezi niște noțiuni elementare și asta ar trebui să intre într-un standard, să zicem, dar să fie și subiecte care să testeze și altceva, să vezi că într-adevăr copilul poate face pasul următor. De fapt, asta înseamnă Bacalaureat: a trece la pasul următor. Nu e foarte clar din aceste subiecte și, repet, subiectele chiar strică învățământul.

Nici meditațiile nu mai sunt ce erau odată. La ce mă refer... Ele au aceeași orientare și profesorul, pe vremuri, când subiectele nu erau chiar la fel - la admitere, la treapta I, treapta a II-a, Bacalaureat, și atunci profesorul, indiferent de cum era el pregătit de pe băncile facultății, venea și voia să facă meditații, dar era concurență pentru că nu orice profesor putea să facă fiindcă subiectele nu erau așa simple, și atunci ce se întâmpla? Profesorul începea să învețe singur, tocmai ca să poată face față. Deși pare ciudat, meditațiile contribuiau foarte tare la pregătirea profesorilor”, a spus conf. univ. dr. Cătălin Gherghe.

„Deci trebuie să ne întoarcem la dezideratul de a învăța matematică și nu de a învăța moduri de rezolvare a unor probleme pe care le cam bănuim”, a spus Sorin Ivan la emisiunea DC Edu, pe de DC News, DC News TV și Părinți și pitici. 

Video:

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Comentarii

Pentru a vedea sau a publica comentarii, te rugăm să te autentifici în Facebook.
 
 
 
 
 
x close