EXCLUSIV  PSD, afișe care au împânzit România. Miza mesajului pentru europarlamentare 2019

Mihai Ciobanu / 26 Martie 2019 / 10:19 Salveaza PDF Comentarii

Mai mult sau mai puţin inspirate, afişele electorale, panourile şi corturile au împânzit oraşele ţării şi nu numai. 

Fiecare partid sau alianţă electorală încearcă să scoată în faţă ce consideră că are mai bun, fie că e vorba de lideri reprezentativi sau de mesaje care ţintesc către latura suveranistă. Val Vâlcu analizează, pentru DC News, panotajul electoral al principalelor formaţiuni care participă la alegerile europarlamentare, mesajul pe care îl transmit acestea către electorat dar şi concepţia grafică - toate trădând strategia pe care o vor avea partidele în campania electorală. 

Punctual, în ceea ce priveşte panotajul PSD, Val Vâlcu remarcă faptul că, la fel cum a procedat la alegerile parlamentare trecute, campania Partidului Social Democrat se axează pe programul partidului, pe idei şi nu pe lideri. 

"PSD a venit cu mesajul „România merită mai mult”. Mesajul nu e rău, merge pe ideea produselor alimentare de calitatea a doua, tratamentele medicale de calitatea a doua, Europa cu două viteze, Schengen... Adică România merită mai mult decât suntem trataţi acum, acesta ar fi mesajul. Un mesaj suveranist în Europa, în contextul discuţiilor despre dubla măsură cu care sunt tratate ţările UE", afirmă Val Vâlcu.

Asemănare cu reclamele la ciocolata "ROM"

 

"În ceea ce priveşte designul, ei merg pe aceeaşi idee de acum doi ani, de la alegerile generale, în care programul PSD era principalul, nu puneau accentul pe lideri, ci pe proiecte. Acum, în afara acestui mesaj care e adecvat campaniei pentru europarlamentare – pentru că nu poţi face afişe cu toate temele europene: piscicultură, Politica Agricolă Comună şi aşa mai departe – mesajul bate spre ideea că am fost rău trataţi, că nu ni s-au apărat interesele în Europa. 

Însă nu are nimic remarcabil: e făcut dintr-un steag roşu, galben şi albastru din nişte culori care seamănă cu cele de la ciocolata „ROM”. Nu este nimic special, în afara de această conotaţie cu trimitere la un produs de larg consum, parcă inspirat din reclama cu tentă patriotică văzută, nu demult, la televizor", remarcă Val Vâlcu.

 (w670) PSD - Roma

 

 

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.24